Autor fotografie: plk. Mgr. Bc. Petr Matějček|Popisek: Integrované operační středisko je srdcem pražské policie
Seminář bude spojen s unikátní exkurzí. Seminář se koná ve čtvrtek 9.6.2016 v hotelu DUO v Praze 9.
Program semináře :
- Role a možnosti moderního monitorovacího centra v sofistikovaném bezpečnostním systému (různé případy z praxe integrace systémů)
- Přínos monitorovacích centrem k úsporám nákladů na bezpečnost
- Případová studie – snížení počtu loupeží za posledních 10 let na finančních institucích
- Jak rozpoznat špičkové monitorovací centrum?
- Návštěva nejnovějšího monitorovacího centra Policie ČR v Praze.
Cena účastnického poplatku je 2.800,- Kč (včetně DPH) při včasné přihlášce do konce měsíce května.
Registrovat se můžete ZDE.
Na závěr semináře se účastníci zúčastní prohlídky nejmodernějšího policejního monitorovacího střediska, kterým provede a odborný výklad poskytne plk. Mgr. Bc. Petr Matějček.
Plk. Matějčka se Veronika Fáberová zeptala:
"V loňském roce jste slavnostně otevřeli nové operační středisko. Jaký je jeho hlavní přínos? A v čem je středisko lepší než to předchozí?"
"Ano, je to skutečně moderní, nově vybavené monitorovací centrum. Pracovní prostředí policistů odpovídá moderní centrále policie 21. století. Došlo k obměně jak výpočetní techniky, tak i programového vybavení, které umožňuje více funkcionalit, a tím i rychlejší reakce na řešené případy.
Velkým přínosem je operační řízení hlídek v terénu z jednoho místa. Operační důstojníci mají přehled o všech silách a prostředcích, které mají v danou chvíli k dispozici. Jednotlivá pracoviště jsou vybavena technologiemi, které umožňují vysílání nejbližších hlídek k místu zásahu, bez rozdílu územního začlenění.
Technologie systému GPS umožňují mít nepřetržitě informace o poloze hlídek, systém sleduje jejich vzdálenosti a nabízí hlídky, které se nachází nejblíže řešené události. Mapové podklady jsou například propojeny s katastrem nemovitostí. Nová ústředna umožňuje lokalizaci nejen bytových stanic a veřejných automatů, ale v současné době i mobilních telefonů. Díky technologiím a neustálému vzdělávání policistů OS jsou služby poskytované občanům na mnohem vyšší úrovni než v minulých letech. Dojezdový čas PČR je nyní výrazně kratší, v průměru cca 6 minut.
Dříve u PČR na lince 158 fungovala tzv. smyčka. Pokud byli všichni operátoři na lince obsazeni, uvědomovala občana, aby vyčkal spojení. Nyní, v případě obsazení všech operátorů v daném kraji, proběhne přesměrování hovoru na jiný určený kraj, kde je tísňová výzva přijata, zaznamenána do systému pro operační řízení a v elektronické podobě předána na příslušné krajské ředitelství k řešení. Je to vlastně systém, který umožní bez prodlevy příjem tísňové výzvy a její okamžité řešení.
V průměru přijmeme denně cca 800 hovorů. Část hovorů se týká poskytnutí rady, popřípadě informace, jak má občan dále postupovat. 450 -500 je tísňových hovorů, pak na místo vyráží hlídka. Také provozujeme tísňovou linku pro hluchoněmé občany. Ti pošlou SMS zprávu a ta se automaticky přepošle jako tísňová výzva příslušnému krajskému ředitelství. Takových oznámení je asi do 10 měsíce. Občan dostává SMS zprávou zpětnou vazbu. "
Veronika FÁBEROVÁ
Jednatelka/Company Owner
Doverville s.r.o
BCO, Ocelářská 1354/35, 190 00 Praha 9
Tel. +420 602 329 125, e-mail: faberova@doverville.cz
www.doverville.cz
//www.facebook.com/doverville