Kolona vozidel 14 km, tři hodiny zdržení. A to jen proto, že si policie hraje "vlastní ligu". Do parlamentu míří novela, která to má změnit

Kolona vozidel 14 km, tři hodiny zdržení. A to jen proto, že si policie hraje &quote;vlastní ligu&quote;. Do parlamentu míří novela, která to má změnit
25 / 06 / 2020, 11:00

Cholupický tunel, směr na dálnici D1. Je 30. ledna 2020, 14 h 10 minut. Porouchané BMW zablokovalo dopravu. Začíná se tvořit kolona, jen v tunelu uvázly desítky aut. Přijíždí policie, zhodnotí situaci a rozhodne se zajistit odtah.

                                 

                                                                          Video: YouTube

 

Cholupický tunel, 15 h 10 minut. Hodina čekání. Neděje se nic. Vytvořila se fronta aut několik kilometrů - daleko před vjezd do tunelu. Řidiči jsou naštvaní, někteří odevzdaně sedí za volantem, jiní telefonují, ruší schůzky, volají rodinám.

Proč?

Místo, aby policie kontaktovala správce komunikace, a ten svého smluvního partnera S.O.S. (Spolek odtahových služeb), stále se čeká, jak celou situaci vyřeší zástupci pojišťoven, kterou kontaktovala policie.

Cholupický tunel, 17 h 10 minut. Po třech hodinách čekání se konečně policie rozhoupala a kontaktovala správce komunikace. Hydraulický jeřáb S.O.S. byl na místě za několik minut. Nepojízdné BMW (RZ: 4AA19) bylo hbitě odstraněno.

Kolona vozidel v tu chvíli měřila 14 km. Nemuselo se to stát, kdyby policie zavolala hned správci komunikace.

K podobnému případu došlo před pár dny 16. června 2020. Ulici Přátelství v Uhříněvsi ve 14.35 h  zablokoval tahač s návěsem. Místo toho, aby policie kontaktovala správce komunikací, byl osloven přímo zástupce pojišťoven (Nehodové centrum pojišťoven).

Ulice Přátelství v Uhříněvsi, 17.45 h. Více než tři hodiny po nehodě. Kolona vozidel dosahuje 6 km. Jinak se neděje nic - tahač s návěsem dál blokuje komunikaci.

Ulice Přátelství v Uhříněvsi, 17.50 h. Policie konečně kontaktuje správce komunikace, ten aktivuje svého smluvního partnera S.O.S. Odtažení tahače s přívěsem provedeno za cca 20 minut a komunikace byla plně zprovozněna.

Členové Spolku odtahových služeb S.O.S. (13 největších odtahových firem, přes tisíc zaměstnanců, 750 vozidel) tuto praxi uplatňují už přes dvacet let – ke spokojenosti řidičů, protože o ty jde především.

Předkladatelem novely zákona o odtahových službách, která má zamezit policii volat přímo zástupcům pojišťoven, je Poslanec Josef Kott (ANO).

 

Autor: hop

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace