Popisek: Ilustrační foto
KO0MENTÁŘ
Tak nějak by mohlo vypadat rozhodnutí při fotbalovém utkání na území ovládaném Islámským státem. Už jsme přivykli, že nás islamisté zásobují různými zrůdnými videozáznamy s popravami těch, kteří se stali z nějakého důvodu Islámskému státu nepohodlnými. Do „legislativních“ kroků nás však islamisté nechali nahlédnout pouze málokdy nebo spíše vůbec.
Samotný fakt, že na území ISIS je povoleno hrát fotbal je s podivem. Překvapuje mě, že jejich „nejvyššímu šéfovi“ nevadí tak málo nábožensky zaměřená hra jako je fotbal. Lidé se u této hry baví, smějí a užívají si života, místo toho, aby mysleli na Alláha a připravovali se na modlitbu.
Jeden by si mohl myslet, že i islamisté chtějí žít obyčejný život a na chvíli zapomenout na vraždy a teror, který přinesli světu. Když jsem si přečetl, že fotbal se bude hrát podle práva šaría, upřímně jsem si oddechl. Přeci jenom budou držet svou linii a žít jako za dob proroka, kdy se žádný fotbal nehrál.
Zřejmě však i pro islamisty platí pravidlo „chléb a hry“, ale když už, tak rozhodně ne podle pravidel jakési FIFA, ale jedině podle práva šaría. Nevím sice přesně, co si pod tím představit - že by se zavedla společná modlitba o poločase, místo rozhodčího by pískal imám a místo reklam sponzorů by stadion zdobily citáty z Koránu? Hřiště a míč by zřejmě mohly zůstat.
Změnit dresy hráčů, to by však měl být první krok. Ta nevkusná barevná trika by měla být nahrazena tradičním arabským oděvem a kopačky musí nahradit sandály z velbloudí kůže. Jde přece o to, co nejvíce přiblížit časům proroka.
Kluboví bafuňáři budou samozřejmě nahrazeni muslimskými duchovními. Rozhodčí – imám – ovšem nemůže jen tak běhat po hřišti, to by ztratil na vážnosti, takže nejlepší bude použít tenisový model, tj. určitý počet rozhodčích bude rozesazen podél hřiště a bedlivě sledovat, jestli se některý z hráčů neprovinil proti právu šaría. Dále tam bude muset být hlavní rozhodčí, protože jedině on bude moci říci, jestli gól platí nebo ne. On jediný uvidí, kdy gól Alláh chtěl nebo kdy je gól proti Alláhově vůli a tím pádem neplatí. Jiných pravidel netřeba.
A co teprve tresty, ty samozřejmě musí být také podle práva šaría. Rychle zapomeňte na nějaké karty. Pouze nejvyšší duchovní určí, jaký si provinilý hráč zaslouží trest, tak aby vše bylo v souladu s islámským právem. A výše trestu bude samozřejmě přímo úměrná provinění. Za podražení nohy by mohla provinilci být demonstrativně přeražena noha, a protože trest musí vzbuzovat hrůzu, doporučoval bych k tomuto účelu například ocelovou tyč, aby si provinilec zapamatoval, že se to nedělá.
Za ránu do obličeje, dostane viník samozřejmě také ránu do obličeje, tyč by se dala použít i k tomuto účelu. A takto bychom mohli pokračovat s řadou „obyčejných“ trestů. Co ale udělat, jestliže dojde k nějakému vážnějšímu zranění, zlomení nohy, přeražení nosu? Samozřejmě se musíme držet práva šaría a viníka adekvátně potrestat. Přerušit zápas, připravit vykonavatele trestu a viníkovi demonstrativně useknout nohu nebo vypíchnout oko. Přesně tak, aby to bylo v souladu s vůlí Alláha – tedy s vůlí duchovních Islámského státu. Protože to je jedno a totéž.
Pouze se obávám, že se bude muset prodloužit herní doba. Tradičních 90 minut na vykonání trestů na nehodných hráčích asi stačit nebude. Také – a to hlavně - by se měli, kucí, zamyslet, z kolika hráčů se bude skládat takový fotbalový tým. Protože při důsledném dodržování práva šaría tak, jako ho prezentují „ISISáci“ by se mohlo stát, že ke konci zápasu zbydou na hřišti pouze rozhodčí.
Autor: Lumír Němec, THOR TACTICAL