Tapito bude od příštího měsíce nativně instalováno do chytrých telefonů od O2 Czech Republic

Tapito bude od příštího měsíce nativně instalováno do chytrých telefonů od O2 Czech Republic
Autor: Tapito
21 / 10 / 2016, 23:00

Mobilní zpravodajská aplikace Tapito bude od listopadu 2016 nativně instalovaná do prodaných chytrých telefonů s operačním systémem android od O2. Počítá se tak s rychlým nárůstem počtu uživatelů, který již teď dosahuje přes 10 tisíc aktivních uživatelů měsíčně.

Tapito je mobilní aplikace, která umožňuje číst zprávy z celého českého internetu pohodlně na jednom místě a zároveň články s fotkami zobrazuje přímo na zamykací obrazovce telefonu.

Po roce fungování má Tapito přes 10 tisíc aktivních uživatelů, kteří v aplikaci denně stráví průměrně 13 min a přečtou přes 5.000 článků. Do konce roku tvůrci aplikace, díky spolupráci partnerství s investičním fondem BOLT společnosti O2, očekávají třikrát tolik uživatelů.

„Od listopadu bude O2 instalovat Tapito do některých prodávaných telefonů implicitně, díky tomu můžeme počítat s poměrně přesným nárůstem uživatelů,“ říká Tomáš Malíř, jednatel firmy TapMedia, která za aplikací stojí.

Tapito

Doposud se firma TapMedia soustředila především na vývoj své služby.  „Nyní se přesouváme do fáze, kdy budeme analyzovat data a upravovat aplikaci tak, aby byl uživatelský zážitek maximálně příjemný,“ dodává Tomáš Malíř.

Aplikace Tapito se za rok své existence posunula z modelu založeného na ruční práci redaktorů, kteří sami vybírali a kategorizovali články, do plné automatizace. Dnes aplikace každý den prochází přes RSS kanály celkem 1 100 otevřených online zdrojů, které tvoří zpravodajské portály, magazíny, blogy, ale i youtuberské kanály. Aplikace následně analyzuje na šest tisíc článků, přiřadí k nim klíčová slova, rozřadí je do 22 kategorií a více než 80 podkategorií.

Nová verze aplikace 2.0 dokáže také podrobně vyhodnocovat priority uživatelů a připravit jim výběr článků na míru. Články se zobrazují na základě skutečného zájmu  uživatelůpodle jejich preferencí, čtenosti, sdílení na sociálních sítích atd.

Aplikace také dokáže selektovat články, které by se mohly obsahově překrývat, a zamezuje tak duplicitám. „Pokud více médií píše o stejném tématu, zobrazí se jen ten článek, který je úspěšnější co do počtu sdílení, komentářů a lajků. Ostatní články poté nabídne až pod textem článku v sekci ,Napsali o tom také’,“ říká Tomáš Malíř. Kromě přehledu článků z vybraných kategorií nabízí rovněž funkci uložení článků „ tzv. do zásoby“ a jejich následné zobrazení v offline režimu nebo unikátní funkci zobrazení článků na zamykací obrazovce telefonu.Tapito

Uživatelé aplikace tvoří nejčastěji věková skupina 25 až 45 let, pocházejí z větších měst a mají vyšší příjem. Až 95 % uživatelské báze odebírá v aplikaci zpravodajství. Mezi muži dále vede sport, auta a technologie, u žen lifestyle, showbyznys, cestování a recepty.

Tapito původně fungovalo pouze na platformě Android, kde registruje přes  57 tisíc stažení. Od začátku září je dostupná také verze pro iOS.  Tapito bylo na Google Play již několikrát vyhlášeno jako nejlepší aplikace v kategorii Noviny a časopisy. Tapito lze využívat na chytrých telefonech, tabletech a nově i na PC a vyhovět tak potřebám uživatelů, které se v průběhu dne mění.

S bází 30 tisíc uživatelů začne Tapito aktivně nabízet reklamu. Sázet bude především na displejovou reklamu, v nabídce se objeví ale i formáty, které umožní úzkou provázanost s obsahem. Velké možnosti podle Malíře nabízí rovněž prostor zamykací obrazovky, kde se uživatelům zobrazují články. Tuto funkci zatím využívá 20 % uživatelů. „Jedním z našich cílů do budoucna je uživatele přesvědčit, aby si zobrazování Tapita na zamykací obrazovce svého telefonu aktivovali,“ říká Malíř.

O společnosti TapMedia

Tomáš MalířSpolečnost TapMedia spoluvlastní s Tomášem Malířem také Daniel Kaliba a Jan Řehák. Aplikace Tapito je jejím hlavním produktem, vývoj zastřešuje firma Ackee. Společnost od konce loňského roku spolupracuje s investičním fondem BOLT společnosti O2. „BOLT nám pomáhá nejen s testováním aplikace a jejím pilotním nasazováním do telefonů v prodejní síti O2, ale zprostředkovává nám také přístup ke všem marketingovým kanálům O2,“ říká Malíř.

Na konec letošního roku společnost připravuje mezinárodní expanzi. V plánu je spuštění plnohodnotné anglické verze a dalších jazykových mutací a vstup na nové trhy. Tapito již od začátku září nabízí lokalizovanou verzi pro Slovensko,  pokrývající všechny slovenské obsahové zdroje. Společnost TapMedia byla vybrána, aby se představila v rámci projektu ALPHA, na listopadového Web Summitu. Jde o největší technologickou konferenci v Evropě, která se uskuteční v portugalském Lisabonu.

Užitečné odkazy:

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace