VÍME PRVNÍ: Ředitel ČT Dvořák si domlouvá u poslanců snížení daní. ČSSD to už předložila. Jde o půl miliardy ve stínu EET

VÍME PRVNÍ: Ředitel ČT Dvořák si domlouvá u poslanců snížení daní. ČSSD to už předložila. Jde o půl miliardy ve stínu EET
Autor fotografie: Rumczeis at cs.wikipedia|Popisek: Detail výškové budovy České televize v Praze na Kavčích horách
02 / 12 / 2016, 09:45

Předsedové poslaneckých klubů obdrželi od ředitele České televize Petra Dvořáka dopis, ve kterém vyzývá poslance, aby rozšířili pro Českou televizi možnost odečítat si DPH.

Dvořákem prosazovaná změna by pro rozpočet České televize mohla znamenat až půl miliardy korun navíc.

Ředitel Dvořák v dopise upozorňuje na nerovné postavení České televize a Českého rozhlasu a žádá zrovnoprávnění vůči komerčním vysilatelům. Klíčem podle Dvořáka je, aby na prostředky získané z příjmu poplatků domácnosti mohl být jednoznačně uplatněn odpočet DPH. Podle Dvořáka musí Česká televize kvůli dnešnímu znění zákona z každého poplatku ve výší 135 Kč, odvést 11,75 Kč jako DPH bez nároku na odpočet.

Řešení už je připravené

Předložil ho jako pozměňovací návrh předseda rozpočtového výboru Václav Votava (ČSSD). Ustanovení se má vpasovat do zákona o změně některých daní, který je v poslední době velmi propírán zejména kvůli tomu, že do něj ministr Babiš vložil výjimky z EET pro eshopy a drobné živnostníky.

Pokud by tedy ke schválení došlo, osvobození od daně pro veřejnoprávní média by bylo zcela mediálně přebyto právě bojem o elekronickou evidenci.

I poslanec Votava ve své argumentaci u pozměňovacího návrhu uvádí, že se v podstatě jedná o zrovnoprávnění soutěžních podmínek mezi veřejnoprávními a komerčními médii. Tento argument je ale více než pochybný, protože komerční stanice samozřejmě nedostávají ani korunu z koncesionářských poplatků.

Důležitá je ještě jedna věc: ani ředitel ČT, ani předseda rozpočtového výboru neuvádějí, na kolik by to mělo přijít státní rozpočet. To je v celku logické z toho důvodu, že placení poplatků České televizi není ve veřejnosti vůbec populární a další peníze pro veřejnoprávní média by politikům body rozhodně nepřinesla.

 

Foto: Detail výškové budovy České televize v Praze na Kavčích horách,  Rumczeis at cs.wikipedia

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.