3 fakta o Ferrari, které jste možná nevěděli

3 fakta o Ferrari, které jste možná nevěděli
Autor fotografie: Security magazín|Popisek: Ferrari
05 / 01 / 2018, 20:00

Ferrari je pravděpodobně nejslavnější automobilka na světě, která se stala světoznámou společností díky jednomu člověku - Enzu Ferrarimu. Ferrari vyrábí elegantní a dokonalé auta, o kterém chlap sní v každém věku. Nyní si můžete přečíst pár zajímavostí, které Vás možná překvapí.

1. Druhá světová válka odložila start první jízdy

Ferrari začal svou závodní kariéru jako řidič pro C.M.N (Costruzioni Meccaniche Nazionali) v roce 1919 a rychle přešel na Alfa Romeo, kde byl jmenován vedoucím divize závodů Alfa Corse. V roce 1939 sám začal vyrábět závodní vozy poté, co souhlasil, že po čtyři roky nebude používat název "Ferrari". Druhá světová válka výrobu citelně zasáhla a továrna Ferrari v Maranellu byla bombardována spojeneckými silami v roce 1944 a opět v i roce 1945. Po těchto překážkách se první oficiální Ferrari objevilo až za dva roky po skončení války.

2. Klasická červená barva nebyla volbou společnosti

Dnešní Ferrari přicházejí v barvách od jasně žluté (Giallo Modena) až po měkké kovové šedé (Grigio Alloy), ale původně byly všechny červené (Rosso Scuderia). To však nebylo rozhodnutí Enzo Ferrariho. Červená byla barva, kterou Mezinárodní automobilová federace (FIA) přiřadila všem italským závodům Grand Prix v raných letech automobilových závodů. A většina lidí stále rozhodně volí červenou barvu pro své Ferrari. Tato barva představuje 45 procent prodejů.

3. Jak vzniklo Logo „vzpínajícího koně“?

V roce 1923 se Enzo Ferrari setkal s hrabětem a hraběnkou Baraccou poté, co vyhrál závod. Byli to rodiče slavného letce z první světové války. Říká se, rodiče Baraccy navrhli, aby vzpínající se kůň, který byl symbolem stroje jejich syna, použil Enzo jako logo pro jeho závodění, které mu údajně přinese štěstí. Enzo neváhal a tento symbol opravdu začal používat pouze s tím rozdílem, že černého koně umístil na žlutý podklad (erbová barva města Modena).

 

Nepřehlédněte na Security magazínu: Historie  - vnímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Autor: Darja Černá

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace