Dnešní doba především na poli e-commerce je k nezastavení a týká se to nejen služeb a nabídek e-shopů, ale i jejich zpracování, které je stále blíže nakloněno ke svému koncovému spotřebiteli. Především pak na poli fotogalerií, protože základem úspěchu je moderní prezentace produktů. O krok dopředu jsou ti, kteří vsadili na 360, nebo 3D. Jejich výhodou je, že se snižuje rozdíl mezi vzhledem produktu ve skutečnosti a online a prokazatelně se snižuje reklamace.
S nadsázkou by se dalo říci, že 2D formát je mrtev, ať žije 360, protože stále více lidí preferuje nákup z domova oproti kamenným prodejcům. A to dokazuje i předpoklad, že se do konce roku počítá s tím, že obrat české e-commerce bude nad 14 miliard korun, a to není malá částka. Na toto reagují i e-shopy a snaží se tak být ke svým zákazníkům uživatelsky co nejblíže. Jednou z možností je i interaktivní galerie, která zobrazuje fotografie za pomoci 3D a 360. V praxi to znamená, že zákazník může v jakémkoli úhlu pohybem myši nebo prstu po obrazovce libovolně otáčet zvoleným produktem.
Skvělým příkladem je například projekt Otoceno.cz, který svým zákazníkům přináší ty nejvyspělejší technologie v zobrazování a otáčení produktů. A úspěšně se snaží bourat hranice mezi online a offline nakupováním. Zákazník může produkt otáčet ze všech stran a výsledkem je, že vše vypadá stále více jak ve skutečnosti. „Náš software patří mezi světovou špičku. Jako jediní dokážeme klientům nabídnout otočení v detailu. Navíc celý proces vytváříme inhouse. To znamená, že používáme vlastní foto studio, know-how při rozpohybování a vlastní speciálně naprogramovaný software,“ říká Kryštof Kostroun, jeden ze zakladatelů Otoceno.cz a dodává: „Můžeme tak reagovat na požadavky klientů bez zapojení třetích stran.“ Otočeno roztáčí své produkty například pro elektroniku Whirlpool, batohy Braasi, nebo dokonce německého klienta Melon Helmets.
Prezentace fotografii formou 360 se hodí především na módu, elektroniku či hračky, resp. na všechny produkty, které při nákupu požadují důkladnější prozkoumání. V dnešní době tuto formu používají například Footlocker, či Adidas.
Vsaďte na interaktivitu
Meziroční růst online nákupů je o 18,5 %. A to znamená jasný trend - přiklánění se větší majority lidí k online nákupům. A to se odráží i na faktu, že služby pro online nákupy rostou. Zákazníci si mohou nyní bez nutnosti dojíždět do kamenných obchodů vybírat věci, které by si dříve přes internet neriskovali pořídit. Majitelé webů a e-shopů tím dostávají výhodu. Dříve museli mít showroom, kde vystavovali mnoho produktů, dnes postačí web s kvalitní online galerií.
Dobrým příkladem je USA, kde online obchody pochopily, že použitím 360 fotek roste čas strávený na e-shopu. A zvyšuje se tak jeho oblíbenost a výrazně se snižuje počet reklamací, díky tomu, že si zákazníci mohou z pohodlí domova produkt prohlédnout ze všech stran. Například společnosti Grainer se zvýšily nákupní konverze o 47 %.