5 chyb, kterým se vyhnout při expanzi e-shopu do Německa

5 chyb, kterým se vyhnout při expanzi e-shopu do Německa
21 / 10 / 2019, 07:00

Německo je pro Českou republiku nejdůležitějším obchodním partnerem. Při expanzi z tuzemského na německý trh je však pro mnoho českých firem vnímanou nástrahou vysoké očekávání zákazníka z této sousední země. Je pravdou, že němečtí zákazníci jsou nároční, mají velký výběr, a tedy i vysoké standardy. Na druhou stranu, je-li expanze provedena správně a firmě se podaří německého zákazníka získat, jedná se o velmi zajímavý a výnosný trh. Za kvalitní zboží a služby je totiž německý zákazník ochoten dobře zaplatit. Expanzi je nutné provést s kvalitním produktem ve správný čas a zároveň se vyhnout následujícím chybám.

1. Nedůvěryhodný web

Expanzi na německý trh nejčastěji provádějí e-shopy, a u těch je zásadní zaujmout hlavně webovou prezentací. Němci všeobecně nemají problém s nákupem z e-shopů zahraničních firem (uvádí se, že ze zahraničních e-shopů probíhá až 45 % online nákupů), je pro ně však důležité mít v internetový obchod důvěru. „Odradit mohou nejrůznější chyby, nefunkční stránky, odkazy vedoucí na nerelevantní místa a podobné nedokonalosti.Na provedení e-shopu se v tomto případě opravdu vyplatí nešetřit časem ani penězi. Důležitý je také profesionální design a uživatelská přívětivost,“ radí Přemysl Lukeš, výkonný ředitel mezinárodní dopravní společnosti Der Kurier, specializující se na dopravu do Německa. Samozřejmostí je kvalitní překlad. I když většina Němců nemá problém s cizími jazyky, daleko raději nakoupí z e-shopu v německém jazyce. Důvěryhodnost pomohou zvýšit i různé certifikáty a dobrá hodnocení z internetových vyhledávačů a zbožových porovnávačů.

2. Nekvalitní zákaznická péče

Podařilo se vám prodat německému zákazníkovi svůj produkt? Výborně, ale nepolevujte. Kvalitní zákaznickou péči je potřeba poskytovat před, v průběhu i po nákupu, neprofesionální jednání se v Německu nenosí. Předpokládají se zde kompetentní německy mluvící pracovníci na telefonních linkách i rychlá elektronická komunikace přes emaily i jiné kanály. „V každém případě komunikujte se spokojenými i nespokojenými zákazníky, vybudujete si tak jejich důvěru a rádi se k vám budou vracet,“ doplňuje Přemysl Lukeš.

3. Komplikovaná a pomalá logistika

Náklady na dopravu a její organizaci bývají často vnímány jen jako nutné zlo, které je potřeba zkrátka nějak vyřešit. Pravdou však je, že právě logistiku lze využít jako pomocníka v konkurenčním boji. Jako u všeho – i zde je Němec zvyklý na vysokou kvalitu, tedy samozřejmostí je rychlé dodání. Specifikem německého trhu je doručování před dům nebo k sousedům, což nám v Česku může připadat nezvyklé. „Na německý trh se specializujeme, a tak víme, co německý zákazník očekává. Z Česka dovážíme standardně do poledne druhého dne, případně dle přání našeho partnera. Nechceme být jen dodavatelem služeb, chceme být rovnocenným partnerem, který pomáhá českým firmám růst,“ radí Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, která v B2B i B2C sektoru nabízí dopravní službu Do Německa bez hranic.

4. Snaha konkurovat nízkou cenou

Samozřejmě i v Německu se najdou zákazníci, pro které je důležitá hlavně nízká cena. Ti se však budou orientovat na ecommerce giganty jako je například Amazon a za levným zbožím na menší zahraniční e-shopy spíše nepůjdou. Namísto nízké ceny zkuste nabídnout německému zákazníkovi nadstandardní produkt nebo zákaznický servis, buďte pro ně zkrátka něčím zajímaví.

5. Nerespektování pravidel a zákonů

Myslete na to, že co je psáno, to je dáno, a to platí i pro německé zákony. Jejich nedodržování a obcházení se vám nemusí vyplatit. Osudnou se vám v tomto případě může stát i konkurence, která vaše nekalé jednání odhalí a nenechá si jej líbit. Důležitým tématem je i ochrana soukromí, která má na německém internetu delší tradici než relativně nové celoevropské GDPR.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace