Al-Káida v Jemenu rozjela kvízovou hru, hlavní cena je kalašnikov

Al-Káida v Jemenu rozjela kvízovou hru, hlavní cena je kalašnikov
Autor fotografie: flickr.com (CC BY 2.0) |Popisek: bojovník Al-Káidy
12 / 05 / 2017, 08:30

Teroristická organizace Al-Káida v Jemenu spustila kvízovou hru, kterou se snaží získat případné stoupence do svých řad. Hlavní cenou, kterou lze vyhrát po vyplnění správných odpovědí v kvízovém dotazníku, je útočná puška AK-47, informovali podle agentury Reuters místní obyvatelé a média.

Radikálové objíždějí město Táiz na jihozápadě Jemenu v rámci kampaně před blížícím se postním měsícem ramadán. Na soutěž upozorňují i reklamní plakáty, které vyzývají obyvatele, aby si vyzvedli soutěžní dotazníky u členů Al-Káidy. Jejich kanceláře a mešity jsou podle místních obyvatel všeobecně známé.

Většina kvízových otázek se týká interpretace islámu tak, jak ho chápe teroristická organizace. ,,Jmenuj tři články (jemenské) ústavy, které jsou v rozporu s islámským právem," zní jeden z úkolů.

,,Jakákoli osoba, která následuje jiný zákon než islámské právo, je bezvěrec, který musí být zabit. Uveď tři zmínky (v koránu), které o tom hovoří," stojí dále v kvízu.

Hlavní výherní cenou je kalašnikov čínské výroby, druhou motocykl a třetí laptop. Mezi menšími trofejemi jsou pistole nebo peněžní výhra ve výši 20 000 riálů (téměř 2000 korun).

Jemenská odnož Al-Káidy je jednou z nejaktivnějších v rámci teroristické sítě a nynějšího chaosu v Jemenu využívá k posílení svých pozic, zejména pak v odlehlých jižních regionech.

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.