Americká vlajka jižanské Konfederace musí pryč. Je symbolem rasismu.

Americká vlajka jižanské Konfederace musí pryč. Je symbolem rasismu.
Autor: Pixabay|Popisek: Ilustrační foto
25 / 06 / 2015, 13:15

Pro část americké veřejnosti se jedná o "součást historického dědictví".

Alabamský guvernér nařídil sejmout z budovy Kapitolu kontroverzní bojovou vlajku americké Konfederace. Vlajka je podle některých politiků považována za symbol nadřazenosti bělochů vůči černochům. Dohady kolem vlajky způsobil jednadvacetiletý Dylann Roof, který zastřelil devět lidí v kostelu v Charlestonu a před tímto činem se vyfotografoval právě s vlajkou Konferderace. (Zdroj: npr.org)

K výzvě pro odstranění vlajky se přidala i kandidátka na amerického prezidenta Hillary Clintonová, která požaduje, aby se ani neprodávalo zboži s tímto symbolem. To už vyslyšeli prodejci jako Walmart, eBay, Sears nebo Amazon a eBay. 

Symbol zřejmě nebude moci být používán ani na registračních značkách aut. Nejvíce je vlajka vidět v původních sedmi státech, které se odtrhly v roce 1861 od USA kvůli tomu, že Republikáni hrozili zrušením nebo omezením otroctví (Jižní KarolínaMississippiFloridaAlabamaGeorgieLouisiana a Texas). 

Internetová společnost Google zablokovala internetovou reklamu na zboží s vyobrazenou konfederační vlajkou. Firma dospěla k závěru, že tyto reklamy jsou v rozporu s jejími pravidly o komerčních sděleních, která propagují obsah, jenž by mohl být "obecně vnímán" jako vyjádření nenávisti ke skupině lidí. (Zdroj: tiscali.cz)

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace