Ano, podporuji: Ministr Havlíček se zastal blacklistování nespolehlivých dodavatelů

Ano, podporuji: Ministr Havlíček se zastal blacklistování nespolehlivých dodavatelů
Autor fotografie: pixabay.com
09 / 11 / 2020, 17:00

Ministr dopravy Karel Havlíček jednoznačně podporuje správnou praxi společnosti ČD Cargo, která zavedla tzv. black list, tedy seznam nespolehlivých dodavatelů. Havlíček black list podpořil ve své odpovědi na interpelaci poslance Karla Krejzy (ODS). Havlíček měl uvést, že jde o správné řešení a že obchodní strategií obchodníků by mělo být férové jednání ke klientům či zákazníkům. Právě to, že na black listu ČD Cargo je skupina Rail Invest bratrů Šuškových, rozdmýchalo prudkou mediální kampaň proti dceřiné společnosti Českých drah.

Podle ministra Havlíčka je třeba institut seznamů nespolehlivých dodavatelů jednoznačně podporovat. Podle Havlíčka totiž existuje riziko, že pokud dodavatel porušil své smluvní povinnosti v minulosti, může tak činit i v budoucnu.

Institut blacklistování ze strany ČD Cargo je soustavně napadán právě těmi společnostmi, které se na něm ocitly pro předchozí neplnění svých povinností. Podstatou black listu je mimo jiné to, že předem vylučuje potenciální dodavatele, kteří se octnou na seznamu, z účasti na dalších zakázkách. Podle názoru expertů jde však o velmi efektivní nástroj, který umožňuje předejít budoucím sporům z neplnění smluv ze strany dodavatelů. Tento názor nyní podporuje i ministr Havlíček.

Na black listu ČD Cargo jsou uvedeny právě společnosti ze skupiny Rail Invest, tedy Ostravské opravny a strojírny (OOS) a Traťová strojní společnost. Tyto společnosti byly v minulosti významným dodavatelem společnosti ČD Cargo. Podle ČD Carga spolupráce skončila z důvodu porušování podmínky dodávek, oprav a pronájmu vagonů. Umístění Rail Investu a jeho dceřiných firem na black list bylo to, co doslova rozpoutalo válku na českém železničním trhu.

Jak bylo řečeno i výše, za black list se nyní postavil i ministr dopravy Havlíček. Uvedl tak v odpovědi na interpelaci poslance Krejzy, který je Poslanecké sněmovně přítomen za Ústecký kraj, v jehož obvodu se nachází i vagonka v Lounech, ve které po jejím získání skupina Rail Invest zastavila výrobu. Poslanec Krejza se tak ve své interpelaci dotknul i osudu této vagonky. Podle Havlíčka je ale situace v Lounech komplikovaná a zachování pracovních míst je závislé na vedení samotného podniku.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.