Autor: Alan Wilson CC BY-SA 2.0|Popisek: Ilustrační foto T-50
Ono totiž vypadat jako letoun nové generace neznamená, že T-50 je pátou generací, nějak se pozapomnělo na kvalitní elektroniku "páté generace".
Singapore Airshow 2016 ukázal, že mezi zeměmi tohoto regionu je o tato letadla zájem a mnoho leteckých sil by rádo letouny páté generace nakoupilo.
Hodně ale záleží na úhlu pohledu, zda letoun do této kategorie zapadá či ne. Ruský průmysl trvá na zařazení stroje Su T-50 do páté generace, ale pečlivý pohled na tento program ukáže, že se jedná o hru se slovíčky a podle zástupců amerického obranného průmyslu jde o mnohem více, než jen vizuálně vypadat jako pátá generace.
Ruské think-tanky se domnívaly, že přirozenými kupci tohoto stroje se stanou státy, které operují letitou sérii Su-27/30 „Flanker“ – tedy Indonésie, Malajsie či Vietnam. Čína si vyvíjí vlastní stroje nové generace, Chengdu J-20 a Shenyang FC-31.
Psali jsme: Rusko-indické vojenské projekty krachují
Nejen Američani ale pochybují o T-50 – ruští odborníci seznámení se stavem programu T-50 tvrdí, že T-50 bude mít na asijských trzích nevýhodu vzhledem k nízkému počtu elektroniky páté generace a samozřejmě ceně, která bude vyšší než u poslední verze Su-35 „Flanker E“ objednané Čínou a Indonésií.
Jak radar NIIP Irbis, tak motor NPO Saturn 117S, které prototypy T-50 mají, jsou úplně stejné jako ty, které jsou nainstalovány v Su-35. Mnohá avionika na palubě T-50 a Su-35 je stejná. Výrobní T-50 bude mít podle všeho jen evoluční vylepšení přístrojů oproti Su-35, říkají specialisté.
Takže otázka na konec „Proč kupovat T-50, když můžu mít levněji v podstatě totéž, akorát s označením Su-35?“
Psali jsme: Američtí zbrojaři dominují, Rusko druhé, Evropa vyklízí pozice
Zdroj: IHS Jane´s