Automobilka Fiat Chrysler svolává na kontrolu 1,4 milionu aut. Za vším je kyberútok na Jeep

Automobilka Fiat Chrysler svolává na kontrolu 1,4 milionu aut. Za vším je kyberútok na Jeep
Autor: Wikipedia/OSX|Popisek: Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited 2014
24 / 07 / 2015, 21:30

Bezpečnostní prohlídka se zatím týká jen vybraných modelů v USA.

"Dobří" hackeři Chris Valasek a Charlie Miller z magazínu Wired, kterým se podařilo na dálku převzít kompletní kontrolu nad Jeepem Cherokee, model 2014, vyvolali paniku v automobilce Fiat Chrysler (FCA), která vyrábí i zmiňovaný model Jeepu.

Ta dnes vydala prohlášení, že žádá majitele vybraných vozů, aby se dostavili do svých servisů. Výzva prozatím platí jen pro americké zákazníky, ale týká se neuvěřitelného počtu 1,4 milionu vozů. Důvodem je aktualizace softwaru kvůli obavám z napadení systému hackery.

Kontrola se týká osobních a nákladních automobilů tří značek společnosti - Dodge, Jeep a Chrysler s určitým typem rádiového přijímače s dotykovou obrazovkou. U všech modelů vyrobených po roce 2013 bude také nutné aktualizovat software, aby se zabránilo zneužití prostřednictvím vzdáleného přístupu. Automobilka zřejmě nalezla další systém ve vozidlech, který by nemusel odolat útoku hackerů.

Jedná se pouze o vozidla vybavená 8,4-palcovým dotykovým displejem a automobilka uvádí jejich úplný seznam:

  • 2013-2015 MY Dodge Viper speciální vozidla
  • 2013-2015 Ram 1500, 2500 a 3500 
  • 2013-2015 Ram 3500, 4500, 5500 
  •  2014-2015 Jeep Grand Cherokee a Cherokee SUV
  • 2014-2015 Dodge Durango SUV
  • 2015 MY Chrysler 200, Chrysler 300 a Dodge Charger sedan
  • 2015 Dodge Challenger sportovní kupé

FCA upozorňuje, že neví o žádném jiném napadení hackery, kromě toho, který tento týden provedli oba hackeři. V prohlášení uvádí Fiat Chrysler, že "neví o žádném kyberútoku na její vozidla". Zdůraznila, že hacking, který provedl magazín Wired "vyžaduje unikátní a rozsáhlé technické znalosti, dlouhotrvající fyzický přístup k testovanému vozidlu, a delší dobu k získání přístupového kódu, což činí útok prakticky neproveditelným." 

Obavy o bezpečnost vozidel připojených na internet byly řešeny již dříve. Například v únoru odstraňovalo BMW bezpečnostní chybu, která útočníkům dovolila na dálku odemknout auto.

Zdroj: news.sky.com, foto: pod licencí CC BY-SA 2.0OSX

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace