Automobilka Mitsubishi přiznala, že 25 let lhala ohledně testů spotřeby pohonných hmot

Automobilka Mitsubishi přiznala, že 25 let lhala ohledně testů spotřeby pohonných hmot
Autor fotografie: Pixabay.com/cs|Popisek: Mitsubishi
27 / 04 / 2016, 18:00

Světoznámá japonská automobilka čelí velkému skandálu. Měla 25 let manipulovat s testy spotřeby pohonných hmot pro některé své modely.

Automobilový koncern Mitsubishi přiznal, že záměrně lhal ohledně dat testů spotřeby pohonných hmot. Mělo se tak dít 25 let. Prezident koncernu Tetsuro Aikawa na včerejší tiskové konferenci prohlásil, že Mitsubishi zřídí zvláštní komisi, aby prošetřila, kolika modelů aut se manipulace s testy týkala. O výsledcích vyšetřování by mělo být jasno během tří měsíců.

Aikawa na tiskové konferenci prohlásil, že neví, z jakého důvodu jeho zaměstnanci s testy spotřeby pohonných hmot manipulovali. Zvláštní komise má odpovědět mimo jiné i na tyto otázky. Prezident Mitsubishi se zároveň ve svém tiskovém prohlášení zmínil, že cítí velkou zodpodvědnost za to, co se 25 let dělo.

Manipulace s testy se měla týkat čtyř modelů, tedy zhruba 625 tisíc vozů prodávaných v Japonsku. Jednalo se o Mitsubishi eK Wagon, eK Space a vozy Dayz a Dayz Roox, které Mitsubishi vyrábí pro automobilku Nissan Motor. Posléze však japonská automobilka přiznala, že skandál zahrnuje i další modely.

Skandál má i politický rozměr. Japonský ministr dopravy Keiiči Išii označil manipulaci s testy za ,,extrémně závažný" problém. Nechal proto vytvořit zvláštní skupinu, jejímž úkolem je prověřit údaje o spotřebě poskytované ostatními automobilkami. Išši prohlásil, že tato ostuda může snížit důvěru v japonský automobilový průmysl. Podle něho by měla automobilka zvážit zpětný odkup problémových vozů.

 

 

Zdroj: theepochtimes.com, iDNES.cz

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace