Autonomní auta od Google vyjíždí na testovací jízdy v běžném provozu

Autonomní auta od Google vyjíždí na testovací jízdy v běžném provozu
Autor: Chris Urmson, ředitel Self-Driving Car Project Google|Popisek: GoogleSelfDrivingCars
16 / 05 / 2015, 17:15

Bezpečnostní řidiči budou od léta testovat 25 elektrických vozidel v běžném provozu na komunikacích v Kalifornii.

A auty bez řidiče se zejména v USA "roztrhl pytel". Před několika dny zahájila německá firma Mercedes Benz obdobné testování svého autonomního kamionu na silnicích v Nevadě ("Autonomní kamión získal licenci ve státě Nevada"). A letos v březnu se vydal na cestu napříč USA autonomní osobní automobil SUV Audi Crossover společnosti Delphi Automotive. 

Automobilky přiznávají: vozidla nejsou vybavena bezpečnostními opatřeními na ochranu řidičů před hackery, kteří mohou vzdáleně převzít kontrolu nad vozem a ani před těmi, kteří budou získávat osobní údaje o řidiči. 

Projektový ředitel celého projektu Chris Urmson uvedl na svém blogu, že testování vozu, tedy spíše vozítka, bude zahájeno letos v létě na na silnicích v Kalifornii, v okolí Mountain View. 

Stejně jako v případě testování kamionu Mercedes, musí být při testování vozidla přítomen "bezpečnostní" řidič. Nejvyšší rychlost je omezena na 25 mil/hod (asi 40 km/hod). Elektrické vozítko se musí pohybovat pouze v oblasti, která je důkladně zmapována Googlem. Nemá airbagy ani další bezpečnostní prvky a není určen na dlouhé trasy. Prototypy mají odstranitelný volant, brzdový i plynový pedál, takže řidiči budou moci při testování v případě potřeby převzít řízení.

Britská vláda schválila letos v únoru testovací provoz aut bez řidičů na veřejných komunikacích ve městech Greenwich, Bristol, Milton Keynes a Coventry.

Nové prototypy budou řízený stejným softwarem, jako předchozí autonomní vůz Lexus RX450h SUV. Autonomní vozidla mají za sebou už milion mil na testovacích silnicích, týdně najedou asi 10 tisíc mil. Vozy Lexus se na veřejných silnicích zapletly do 11 nehod, nicméně Urmson upozornil, že žádné z aut nebylo příčinou nehody a nikdo při nich nebyl zraněn. Sedmkrát do vozu někdo narazil zezadu, hlavně na semaforech, a většina nehod se stala spíše ve městech než na prázdných silnicích.

Google rovněž oznámil, že bude testovat nové technologie ochrany cestujících a chodců. Podle agentury Reuters je mezi nimi pěnová přední část vozu a flexibilní přední sklo.

Celý projekt je zveřejněn na Google+

Zdroj: money.cnn.comgoogleblog.blogspot, eurozpravy.cz

Psali jsme také:

Kamerový systém MOBILEYE - bezpečnost a cesta k autům bez řidiče

Scifi se stala skutečností - autopilot ve vozech Volvo. Sám řídí i parkuje.

Systémy asistence řidiči od společnosti Bosch

V Británii už potkáte na silnicích auta bez řidičů

Další a snadný cíl hackerů - auta

Automaticky řízená auta - příležitost pro teroristy!

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace