Autonomní kamión získal licenci ve státě Nevada

Autonomní kamión získal licenci ve státě Nevada
Autor: Daimler|Popisek: Freightliner Inspiration
08 / 05 / 2015, 07:00

Řidič? Je sice v kabině, ale místo volantu drží svůj iPad.

Zatímco britská vláda před několika týdny schválila testovací provoz aut bez řidičů na veřejných komunikacích, v USA se po nevadských dálnicích se prohání první testovací prototyp nákladního vozidla od automobilky Daimler AG.

Známý německý výrobce automobilů představil v Las Vegas, konkrétně na Hooverově přehradě, svoji novinku - autonomní Mercedes-Benz Future Truck 2025. Automobilka obdržela povolení testovat nákladní automobil na veřejných komunikacích, nicméně za slnění podmínky, že v kabině tahače bude přítomna lidská posádka, aby byla zajištěna stoprocentní bezpečnost v případě selhání systémů. Nevada je totiž jedním z mála amerických států, jehož právní předpisy výslovně umožňují povolit autonomní řízení vozidel. 

Letos v březnu se vydal na cestu napříč USA autonomní osobní automobil SUV Audi Crossover společnosti Delphi Automotive. Měl před sebou cestu  5600 kilometrů dlouhou ze San Franciska do New Yorku a v běžném provozu. 

Nákladní vůz Freightliner je vybaven systémem Highway Pilot System, který využívá inteligentních radarových senzorů, kamer a počítačového vybavení k bezpečné jízdě v jízdních pruzích, dodržování bezpečné vzdálenosti, adaptivního tempomatu, atd. včetně zajištění regulace výkonu i použití brzd.

O podobném systému jsme psali v článku  "Systémy asistence řidiči od společnosti Bosch"

Česká vláda schválila Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) do roku 2020

Automobilky přiznávají: vozidla nejsou vybavena bezpečnostními opatřeními na ochranu řidičů před hackery, kteří mohou vzdáleně převzít kontrolu nad vozem a ani před těmi, kteří budou získávat osobní údaje o řidiči. 

Technologie má podle představitelů firmy Daimler ulehčit práci řidičům - budou totiž moci v průběhu monotónní cesty odpočívat nebo se soustředit na jinou činnost. Dalším důvodem je úspora pohonných hmot, protože kamiony by mohly jezdit v těsném závěsu za sebou a to tak, aby zadní kamiony využívaly aerodynamických výhod prvního tahače, protože pouze ten bude překonávat největší odpor vzduchu, ostatní tahače za ním využijí "vzduchové kapsy".

Freightliner Inspiration

Inspiration

Psali jsme také:

Kamerový systém MOBILEYE - bezpečnost a cesta k autům bez řidiče

Scifi se stala skutečností - autopilot ve vozech Volvo. Sám řídí i parkuje.

Systémy asistence řidiči od společnosti Bosch

V Británii už potkáte na silnicích auta bez řidičů

Další a snadný cíl hackerů - auta

Automaticky řízená auta - příležitost pro teroristy!

 

 

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace