Až polovina Američanů přestává používat internet. Bojí se o ztrátu soukromí a identity

Až polovina Američanů přestává používat internet. Bojí se o ztrátu soukromí a identity
14 / 05 / 2016, 19:00

Téměř polovina všech uživatelů internetu v USA tvrdí, že z obav o ztrátu svého soukromí a krádeže identity přestává využívat internet.

Přestávají používat online nákupy, internetové bankovnictví, omezují příspěvky na blozích, ruší účty na sociálních sítích, atd. Alespoň to tvrdí průzkum americké vlády, který byl zveřejněn v pátek a kterého se zúčastnilo 41 tisíc amerických domácností, které doposud internet běžně využívaly. Zdroj: chicagotribune.combbc.com

Zmrazení činností na internetu je zdůvodněno ztrátou důvěry v zajištění bezpečnosti soukromých dat a uživatelé se dostali do bodu zlomu, kdy je pro ně důležitější jejich soukromí, než pohodlí a přístup k informacím.

Podle analytika vládní agentury NTIA (The National Telecommunications and Information Administration) amerického ministerstva obchodu Rafi Goldberga je "pro růst a prosperitu internetu nejdůležitejší přesvědčit jeho uživatele, že jejich osobní údaje zůstanou v bezpečí a že bude zajištěna ochrana jejich soukromí." 

Podle průzkumu se totiž téměř 20 procent respondentů setkalo za poslední rok s nějakou formou krádeže identity, on-line porušením bezpečnosti, nebo jiným incidentem. A 45 procent respondentů uvedlo, že kvůli tomu úplně přestalo používat internet. 

Téměř dvě třetiny respondentů se nejvíc obává krádeže identity a téměř polovina se setkala s problémy s kreditní kartou nebo bankovním podvodem. Průzkum také poukázal na skutečnost, že čím více mají uživatelé zařízení připojených k celosvětové síti, tím častěji se setkávají s bezpečnostními incidenty. Ti uživatelé, kteří mají pouze jeden počítač nebo smartphone, tak se s incidenty setkalo pouze v devíti procentech. Naopak ti, kteří mají nejméně pět zařízení, tak se s bezpečnostními problémy potýkalo třikrát častěji.

Podle loňské studie Pew Research velký počet Američanů využívá několik způsobů zabezpečení svého soukromí, téměř 60 procent uvedlo, že vymazává soubory cookie nebo historii prohlížeče a třetina respondentů dokonce uvedla, že úplně odstranili nebo alespoň dodatečně upravili již zveřejněné informace na internetu.

Na druhou stranu využívá pokročilých metod k ochraně soukromí, například šifrování svých e-mailů minimum amerických uživatelů. A další Pew výzkum ukázal, že většina Američanů vůbec neumí používat správné nástroje a strategie, které by zvýšily ochranu jejich soukromí. Proto používají tu nejjednodušší a také nejhorší možnost - úplně se od internetu odpojí.

Pokud bude tento trend pokračovat, bude to mít významně negativní dopad nejen pro bankovní společnosti a online prodejce, ale pro celou internetovou ekonomiku. "Obavy Američanů o ztrátu jejich soukromí mohou snížit celkovou ekonomickou aktivitu a ztížit svobodnou výměnu myšlenek online," uzavírá výsledky průzkumu Rafi Goldberg.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace