Bez efektivně nastaveného národního roamingu není možné postavit čtvrtého operátora

Bez efektivně nastaveného národního roamingu není možné postavit čtvrtého operátora
03 / 03 / 2019, 17:00

Nordic Telecom pracuje na projektu 4. operátora několik let. Pokud budou nastaveny podmínky aukce frekvence 700 MHz správně, Nordic Telecom se jí zúčastní, potvrdil jeho zakladatel, Tomáš Otruba, v rozhovoru pro Český rozhlas Plus.

 „Je naprosto legitimní, že vláda hledá pro aukci zájemce také v zahraničí. My sázíme na několikaletou přípravu a znalost českého trhu. Kdo přijde až na samotnou aukci, bude to mít opravdu velmi těžké,“ říká Tomáš Otruba.

Nordic Telecom Holding už nyní poskytuje své služby více než 100 tisícům zákazníkům. Je jedním z největších hráčů na poli fixního internetu. Pro letošní rok plánuje tržby kolem 650 milionů korun, EBITDA by měla dosáhnout 70 milionů.

Podle Otruby je právě poctivá příprava zásadní. Vyzyvatelé mobilních hráčů vznikají často ze subjektů, které jsou úspěšnými poskytovateli pevného internetu. „Jdeme krok za krokem, od koupě společnosti U:fon až po úspěch v aukci o frekvenci 3,7 GHz a úspěšné zapínání 5G ready sítě. V době aukce už budeme mít stovky základnových stanic,“ upozorňuje Otruba.

Nordic Telecom nyní čeká na stanovení podmínek připravované aukce frekvence 700 MHz. „Jedním ze základních bodů je délka a podmínky takzvaného národního roamingu. Nikdo není schopen postavit síť za rok, dva ani za tři. Síť se staví postupně. Žádného zákazníka by jistě nebavilo, aby vyjel ze svého města a vypadl mu signál. Tudíž bez národního roamingu není možné postavit 4. operátora. Není to jediná podmínka, ale je klíčová. Pokud nebudou dobře nastaveny podmínky národního roamingu, žádný vyzyvatel stávajících operátorů nemá šanci uspět,“ dodává Otruba.

Celý rozhovor Tomáše Otruby si můžete přečíst a poslechnout zde:

//www.irozhlas.cz/ekonomika/ctvrty-mobilni-operator-data-levna-vlada-nordic-telecom-investors-otruba_1903021830_lac

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.