Bez Tatrovek by to nešlo: Hasiči i armáda se v krizi mohou spolehnout na osvědčenou českou značku

Bez Tatrovek by to nešlo: Hasiči i armáda se v krizi mohou spolehnout na osvědčenou českou značku
Autor: Ministerstvo obrany, twitter|Popisek: Distribuce zdravotních pomůcek
26 / 03 / 2020, 08:00

Nemáme-li dostatek roušek a respirátorů, v jedné oblasti jsme na tom stále dobře. A ukazuje se, jak důležité je držet výrobu a servis ve vlastních rukách, na vlastním území: na zmírňování následků probíhající koronavirové pandemie se podílejí mj. vozy od společnosti Tatra, ať už slouží profesionálním či dobrovolným hasičům, armádě nebo městům a obcím.

Nákladní a užitkové vozy nemusíme vozit přes půl planety obřími transportními letouny a spektakulárně je vítat na letištích. Tatrovky mají v České republice tradici a zázemí, díky kterému spolehlivě fungují i dnes, kdy jsou potřeba častěji než jindy. Nejsou možná jednotlivě tak spektakulární jako Ruslan-Condor, ale jeho nasazení by další distribuce nemělo smysl. A především tatrovky dnes rozvážejí ochranné pomůcky dodané z Číny na místa určení, do páteřní sítě nemocnic a na stanice záchranné služby. Logistiku zajišťují vozidla armádní a návazně i vozidla hasičského sboru.

Hasiči jsou nasazeni dnem i nocí a rozvezli již materiál přivezený z Číny čtyřmi letouny. Rozvoz zajišťuje 35 velkých nákladních automobilů Záchranného útvaru HZS ČR a HZS Středočeského a Pardubického kraje. Na místa určení se díky tomu již dostaly miliony kusů zdravotnického materiálu.

Kromě starých T 148, které ostatně miluje každý chlapec díky populární plastové hračce, slouží jen v armádě přes 600 Tater 810 a na 2700 Tater 815, ať již v úpravě nákladní terénní automobil, nebo v nepřeberném množství variant speciálního využití od jeřábů přes cisterny, požární plošiny po kontejnerové vozy. Využívají je hasiči, ať už na podvozku 4x4 nebo 6x6, s různými nástavbami. Společnost Tatra dodala těchto vozidel stovky tisíc kusů do celého světa.

Fakt, že výrobce nákladních automobilů máme "za domem", se podepisuje na dobrém technickém stavu a vysoké míře připravenosti vozidel Tatra všech složek zapojených do řešení stávající situace.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace