Bezpečnost ve většině firem vypadá jako ve školce

Bezpečnost ve většině firem vypadá jako ve školce
13 / 11 / 2017, 19:00

Vladimír Patzak, dlouholetý školitel manažerů a spolumajitel společnosti 1CLICK: Maruška dostane úkol, zapíše si ho na papírek a nelepí na monitor. Hned vedle papírku, na kterém je heslo od jejího počítače a fotka psího miláčka. Pepík jde okolo a vidí na papírku, že Maruška dostala od šéfa úkol zpracovat Pepíkovou výpověď. Pepík se to dozví teprve z toho papírku a začíná jaderná reakce chtěných a nechtěných chyb.

Co teď? Kdybychom jen tak začali prevenci bezpečnostních rizik..

Jedna z prvních zásad, jak řídit práci s citlivými informacemi ve firmě, je vědět kdo ty informace má a kde je skladuje. Skrytá reklama: příkladem řešení je firemní software a cloud 1CLICK. Takový program umí tunu věcí, třeba má úkolníček: každý „dítě“ si tam musí napsat svůj úkol. Ten úkol vidí jenom lidí, co ho vidět mají. Úkoly mají pevně stanovený termín splnění, jsou zařazené do logických celků (projektů) a jsou na jednom místě. Lidí, co mají 1CLICK nějakou dobu, mi dnes říkají, že si neumí bez takového programu řízení velkých projektů ani představit.

Když víte, kde máte firemní data a na první dobrou vidíte, kdo má k čemu přístup, řešíte tím nejen firemní bezpečnost, ale i efektivitu práce. O efektivitě dnes mluví každý, nikdo ji neviděl a neví jak vypadá. Proto od teorie k praxi: zřiďte si svůj firemní účet u 1CLICKu ještě dnes, za zkoušku nic nedáte a Maruška bude mít taky radost, že v tom nemá bordel.

Jak tedy řídit firmu efektivně a kontrolovat zaměstnance? Klidně najděte lepší CRM řešení (hodně štěstí), ale nemějte x informací na y různých nosičích, pak to prostě nejde kontrolovat. 

 

Autor: Vladimír Patzak

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace