Bitevní křižník Petr Veliký podstoupí rekonstrukci

Bitevní křižník Petr Veliký podstoupí rekonstrukci
Autor: YouTube|Popisek: Petr Veliký
30 / 09 / 2015, 00:15

Vlajková loď ruské Severní flotily Petr Veliký, je na cestě do loděnice v Murmansku, kde podstoupí rekonstrukci, která je součást většího programu, jak udržet obrovské plavidlo ve službě po několik dalších desetiletí.

Loď, která je jedním z tří ruských bitevníků třídy Kirov bude opravován v suchém doku 82. opravárenského závodu poté, co přístavní dělníci připraví dok na obrovskou válečnou loď, řekl mluvčí ruské Severní flotily Vadim Serga pro agenturu RIA Novosti.

Kirov-class battlecruiser Pyotr Velikiy

Rekonstrukce v Murmansku je součástí snahy udržet vlajkovou loď Severní flotily (uvedena do služby v roce 1989) v bojeschopném stavu až do roku 2018, kdy se uvolní prostor na velkou rekonstrukci v loděnici Sevmash v Severodvinsku.

In It For The Long Run ...

To je preferovaná možnost pro budování nových velkých válečných lodí, řekl Maxim Shepovalenko, vysloužilý ruský námořní důstojník, nyní expert v Centru pro analýzu strategií a technologií, thin tanku založeného v Moskvě.

"V dohledné budoucnosti není nic lepšího na vyvážení amerických uskupení s letadlovými loděmi a projekci síly vůči uskupení Islámského státu," řekl Shepovalenko a dodal: "V případě Petra Velikého, máme loď na jaderný pohon s teoreticky neomezenou vytrvalostní, plnou různého arsenálu, plnou celou řadou řízených střel - včetně až 80 křižujících střel a 216 protiletadlových."

Nové velké lodě jsou v plánu přezbrojení ruského námořnictva na konci 20. let tohoto století. Lodě třídy Kirov jsou mimo letadlových lodí největšími plavidly postavenými pro 2. světové válce, jejich hmotnost odpovídá bitevním lodím z 1. světové války. Bývalý SSSR a nynější Rusko je tak jediný stát světa, který podobný „anachronismus“ provozuje v aktivní službě.

Reakce prezidenta Reagana v 80. letech minulého století vrátila na moře renovované legendární bitevní lodě třídy Iowa, dozbrojené na tehdejší standard jako řízené střely Tomahawk, Harpoon a protiletadlový systém Phalanx. Reaktivované bitevní lodě byly ale již vyřazeny a staly se z nich muzea, i když jejich provozovatelé je musí udržovat ve stavu schopném opětovného zprovoznění.

Modernizace třídy Kirov se týká aktuálně tří jednotek – Admirala Nakhimova a Petra Velikého a Admirala Lazareva. Zbývající loď je v natolik zbídačelém stavu, že se zatím neuvažuje od jeho přestavbě, Admiral Ushakov je díky stavu reaktoru považován za hrozbu pro životní prostředí. Admiral Nakhimov prochází nyní rekonstrukcí, díky které se stane nejsilnější ruskou válečnou lodí.

Náklady na rekonstrukci Petra Velikého jsou odhadovány na asi 1,7 miliardy dolarů a umožní lodi zůstat v provozu dalších 30 – 40 let.

Přestavba bude patrně odpovídat té, kterou prochází Admiral Nakhimov, tedy již nevyráběné nadzvukové střely P-700 Granit instalované na křižníku budou nahrazeny novými střelami Caliber, což umožní zasáhnout cíle nejen na moři, ale také pozemní cíle, což výrazně zvýší bojový potenciál této lodi.

Technické údaje:
Výtlak až 26 396 t (plný)
Délka 252 m
Šířka 28,5 m
Ponor 10,33 m

Zdroj: The Moscow Times

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace