Bojíme se o svoje data, ale 70 procent z nás je sdílí

Bojíme se o svoje data, ale 70 procent z nás je sdílí
Popisek: Ilustrační foto
24 / 09 / 2015, 05:00

Paradoxní je, že ačkoliv vyžadujeme, aby každý, kdo se o nás na internetu zmiňuje, měl naše svolení, sami tuto možnost ostatním nedáváme.

  • Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie. 69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety. 
  • 1 ze 2 uživatelů vidí ochranu osobních informací jako stěžejní téma pro politickou agendu.
  • 37 % uživatelů smartphonů věří, že on-line sdílení informací o korupčním jednání určité organizace má mnohem větší vliv než nahlášení na policii.
  • 53 % uživatelů se domnívá, že mají kontrolu nad informacemi, které sdílí.

Nejnovější report z dílny Ericsson ConsumerLab „Sdílení informací – vzestup vlivu spotřebitele“ se zaměřil na stále diskutovanější téma sdílení osobních informací online, ke kterému přistupuje z hlediska jednotlivců, ale i firem a institucí. V mobilní éře internetu se totiž stále častěji potýkáme s otázkou, jak společnosti, autority a další organizace nakládají s našimi osobními údaji a citlivými informacemi.

Ericsson ConsumerLab „Sdílení informací – vzestup vlivu spotřebitele“

Internet umožňuje uživatelům sdílení zajímavých zkušeností se všemi známými. Naše zvědavost ale vzrůstá a stále častěji vyhledáváme informace nejen o lidech, které známe a s nimiž jsme v interakci, ale i o těch, které osobně neznáme. Důsledkem toho je, že se uživatelé na internetu stali jakýmisi občanskými novináři. Více než polovina dotázaných věří, že díky sdílení informací on-line jsou schopni lépe prosazovat svůj názor a přímo tak ovlivňovat společnosti a značky. 34 % zákazníků připouští, že pokud má negativní zkušenost spojenou s nějakou společností, podělí se o ni on-line. 12 % uživatelů potom pravidelně na týdenní bázi sdílí informace týkající se značek.

Rebecka Cedering Angström působící jako poradkyně v ConsumerLab, říká: “Více než polovina dotázaných uživatelů se domnívá, že internet zvýšil možnosti k oznámení korupčního nebo nezákonného chování ze strany společností a organizací, což je považováno za pozitivní. 64 % uživatelů by však rádo zastavilo on-line šíření negativních informací o jejich osobě a 46 % uživatelů by uvítalo verifikační službu, která by ověřila autentičnost sdíleného příspěvku.“ Uživatelé také chtějí, aby byla ochrana osobních informací prioritou politických debat.

Paradoxní je, že ačkoliv vyžadujeme, aby každý, kdo se o nás na internetu zmiňuje, měl naše svolení, sami tuto možnost ostatním nedáváme. 20 % uživatelů přiznává, že pravidelně sdílí fotografie nebo video někoho, koho nezná. V budoucnu je tedy třeba najít rovnováhu mezi těmito dvěma přístupy.

Nárůst sdílení informací je klíčovým faktorem při vytvoření kultury udržitelného sdílení informací, které je prospěšné pro všechny a zároveň chrání soukromí jednotlivce.

Report vychází z průzkumu, který probíhal mezi 5000 uživateli smartphonů ve věku mezi 15 a 69 lety z celého světa. 

Originální report „Sdílení informací – vzestup vlivu spotřebitele“ naleznete ZDE.

O ERICSSON CONSUMERLAB

Ericsson ConsumerLab získává svoje poznatky prostřednictvím globálního výzkumného programu, který je každoročně založený na rozhovorech so 100 000 lidmi ve více než 40 zemích a 15 velkoměstech. Tento vzorek statisticky reprezentuje 1,1 miliardu lidí. ConsumerLab tento rok slaví 20 let svojí existence.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace