Britské F-35 budou používat technologii Airbus na ochranu dat

Britské F-35 budou používat technologii Airbus na ochranu dat
Autor fotografie: Lockheed Martin|Popisek: F-35 nad Velkou Británií
11 / 07 / 2016, 08:30

Britské F-35 budou využívat technologii Airbus na ukládání, distribuci a ochranu šifrovaných informací, až je začne RAF v roce 2018 provozovat.

Airbus Defence and Space si zajistila smlouvu na dodávku technologie známé jako lokální systém správy šifrovacích klíčů (LKMS) pro F-35 a další dva britské vojenské letouny - tanker Voyager A330 a Hercules C-130J.

Tato smlouva by mohlo otevřít dveře této technologii i do omezeného seznamu dalších vzdušných sil, včetně jiných zákazníků F-35.

"Nevidím důvod, proč bychom nemohli nabídnout tuto technologii dalším uživatelům F-35," řekl Phil Jones, vedoucí kybernetických bezpečnostních operací Airbus Defence ve Velké Británii. Kdy bude muset být vyvinuta speciální exportní verze.

Airbus již dodává technologie, vyvinutá v jeho zařízená jižním Walesu do britských Typhoonů a A400M.

LKMS přijímá, překládá a „balí“ kryptografické klíče tak, aby mohly být načteny pomocí jediného ručního zařízení do koncové šifrovací jednotky (ECU) v letadle. Zadání šifrovacích informací je prostřednictvím jediného konektoru a zásuvky, zatímco předtím bylo zapotřebí sedm až osm rozhraní a různých mobilních zařízení. Technologie umožní prodloužení operací mimo stálé základny díky schopnosti ukládat a distribuovat více kryptografických klíčů.

Tato technologie také poskytuje vysokou úroveň ochrany šifrovaných dat, aby se předcházelo zneužití těchto dat, což by mohlo ohrozit bezpečnost a ochranu letadel na misi.

Šifrovací technologie pravděpodobně naleznou nakonec cestu i na vrtulníky, bezpilotní prostředky a další platformy, ale úředníci společnosti nebyli ochotni se vyjádřit k dalším možným jednáním s britským ministerstvem obrany o přidání technologie k jiným letadlům. Nicméně potvrdili úvodní rozhovory s ministerstvem obrany o vhodnosti uvedené technologie, pro nové námořní hlídkové letouny Boeing P-8 zakoupené pro RAF.

Jones řekl, že využívání této technologie se neomezuje jen na letecké aplikace.

"Tato technologie má námořní aplikace u hladinových plavidel a ponorek a jsme v počáteční fázi při využití v kritické infrastruktuře a průmyslových řídicích systémech," řekl.

Zdroj: Defense News

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.