Britům už došla trpělivost s černými pasažéry v kamionech přes La Manche.

Britům už došla trpělivost s černými pasažéry v kamionech přes La Manche.
Autor: YouTube/ screenshot|Popisek: Utečenci v Calais
14 / 07 / 2015, 21:45

V Calais bude bezpečnostní zóna pro 230 kamionů. Kamiony při čekání na trajekty budou odděleny od imigrantů a střeženy francouzskou policií. Bezpečnostní zóna bude čtyři kilometry dlouhá.

Reakce britské vlády přichází pouze po několika dnech, protože britští přepravci a řidiči kamionů požádali britskou a francouzskou vládu o ochranu, protože prý každodenně čelí smrtelným zraněním ze strany utečenců. Ti se coby černí pasažéři snaží dostat přes kanál La Manche z Francie do Británie. Psali jsme v článku "Krize v Calais: Britští přepravci mají strach o život, váznou dodávky zboží. Francie má povolat armádu."

Informaci dnes zveřejnil server express.co.uk a citoval britskou ministryni vnitra Theresu May. Ta vyslyšela volání přepravců a chce přijmout razantní opatření - především se jedná o zabezpečení příjezdové komunikace, kudy kamiony vjíždí do přístavu. Do této bezpečnostní zóny nebudou mít nelegálové přístup a bude jí hlídat francouzská policie.

Současně Theresa May uvedla, že chce projednat v unijních orgánech podmínky pro bezpečnostní standardy nákladních vozidel jedoucích do Velké Británie.  Pouze sedm procent všech pokut v loňském roce zaplatili britští řidiči za nelegální přepravu cizinců. Tzn. že 93 procent řidičů, kteří byli pokutováni, nedodržovali stejná pravidla jako jejich britští kolegové. 

Dan Cook, provozní ředitel logistické společnost Worldwide Group řekl: "Davové nájezdy imigrantů blokují britský obchod s Evropou. Naše kamiony na dálnici jsou za denního světla doslova atakovány davy uprchlíků, kteří lezou na návěsy, otevírají dveře, přeřezávají lanka i plachty, lezou do nákladového prostoru. Dochází ke krádežím a poškozování přepravovaných výrobků. Základním problémem je, že neexistuje žádná známka jakéhokoli aktivního přístupu francouzské policie k zastavení toho, co se děje v Calais. Nemáme žádný příslib od armády nebo policie, že budou chránit mezinárodní obchod."


Zdroj YouTube, Press Association

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace