Bude ruský Mig-35 Fulcrum F stačit na americké F-22 nebo F-35?

Bude ruský Mig-35 Fulcrum F stačit na americké F-22 nebo F-35?
Autor: Matt Morgan (CC BY-SA 2.0)|Popisek: Mig-35
11 / 06 / 2016, 08:45

Mig-35, poslední z derivátů legendárního Mig-29 podstoupí testy v roce 2017 a dodávky, pokud se nic nezpozdí, začnou v roce 2018.

Letové zkoušky byly plánovány na letošní léto, ale byly posunuty vzhledem ke zpoždění ve výrobě.

"Vývojové práce na základě smlouvy s ministerstvem obrany na MiG-35 v současnosti probíhají," řekl Vladimir Michajlov, vedoucí United Aircraft Corporation (UAC) z oddělení vojenských letadel agentuře TASS. "Jsou trochu pozadu kvůli nějaké poruše s dodávkami komponent od dodavatelské firmy, ale můžeme říci, že obecně platí, že problém je vyřešen."

Společnost očekává, že i přes zdržení začne výroba příští rok a dodrží časový plán včetně dodávek armádě v roce 2018. Testy v roce 2017 budou prý velmi krátké, protože prototyp již opakovaně své schopnosti dokázal.

Aircraft_Fighter_Jet_MiG-35_Fighter_2a

UAC nepodepsal smlouvu o výrobě s ruským ministerstvem obrany, zde se musí počkat, dokud se nedokončí testování. Nicméně, ruské letectvo původně předpokládalo první várku sedmatřiceti Migů. Operační funkcionalita se očekává v roce 2020.

Mig-35 je pokročilý derivát originálního Mig-29, kdy trup stroje je podobný, ale uvnitř jsou zcela nové komponenty, stroj je lehčí, má větší kapacitu nádrží, efektivnější motory s možností vektorování. Navíc je vyvíjena jak jednomístná, tak dvoumístná verze stroje, která bude mít stejné tvary, aby se maximalizovalo použití co nejvíce stejných prvků.

Nejdůležitější na novém stroji je, že bude mít kompletně novou avioniku včetně nového AESA radaru Zhuk-MA, schopného zachytit cíl velikosti stíhače na 85 námořních mil daleko. Další důležitou komponentou je unikátní optický zaměřovací systém (OLS), což je pasivní elektro-optický senzor, který funguje jak ve viditelném, tak v infračerveném spektru.

Rusové věří, že OLS jim umožní detekovat letadla páté generace jako je F-22 nebo F-35. Možná by neměli zapomínat ani na svého silného souseda Čínu, která také vyvíjí vlastní letadla 5. generace.

Navíc bude Mig-35 vybaven i sadou pro elektronický boj.

Zdroj: The National Interest, UAC

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace