Budoucnost pracovní komunikace? Umělá inteligence bude brzy radit, jak efektivně pořádat schůzky

Budoucnost pracovní komunikace? Umělá inteligence bude brzy radit, jak efektivně pořádat schůzky
03 / 01 / 2020, 07:30

Umělá inteligence (AI) a strojové učení již zasahují nebo v nejbližší době vstoupí do mnoha oblastí našeho běžného i pracovního života. Budou zasahovat také do analýzy a plánování pracovních jednání, kde například zhodnotí stávající schůzky a navrhnou optimální délku, čas i složení těch příštích, říká studie společnosti Lifesize 2019 Impact of Video Conferencing Report. Stále větší roli v každodenní práci bude hrát také videokomunikace. Dle studie si až 51 % zaměstnanců myslí, že videokonference budou v každodenní práci stejně důležité či důležitější než AI, 55 % je toho názoru, že budou hrát zásadnější roli než automatizace a robotika a 69 %, že zastíní hlasové asistenty.

„Systémy pro videokonference mají již nyní možnosti, jak zásadně analyzovat proběhlé pracovní schůzky a v reálném čase navrhovat zlepšení. Lidský faktor samozřejmě bude vždy zásadní, ale blesková analýza velkého množství dat umožní pracovat efektivněji,“ říká Andrej Hronec, zástupce společnosti Lifesize v ČR.

Umělá inteligence již pomáhá naší pracovní komunikaci - od potlačení šumu v pozadí hovoru či videohovoru až po rozpoznávání hlasu a obličeje, které dokáže správně přiřadit účastníkům diskuse. Dokonce i správci systému těží z výhod strojového učení, které pomáhá při monitorování sítí a připojení koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.

Vzhledem k tomu, že pokročilá videokonferenční řešení používají cloud, mají jejich uživatelé neustálý přístup k obrovskému množství informací o proběhlých schůzkách. Tato data, podporovaná umělou inteligencí a strojovým učením, umožňují zvyšovat účinnost schůzek. Nástroje strojového učení umějí generovat na základě analýzy dat o všech realizovaných schůzkách optimální parametry každého setkání - termín, čas, délku trvání, ale i volbu účastníků a témat.

Ukazuje se také, že efektivní videokomunikace zvyšuje produktivitu, když dokáže jednoduše spojit týmy, které nejsou v danou chvíli pohromadě, snížit cestovní výdaje a zjednodušit způsob, jakým se zaměstnanci setkávají se zákazníky, partnery i mezi sebou. Další nové technologie jako je umělá inteligence a rozšířená realita navíc výrazně zlepšují zážitek ze sledování videa.

Celou studii najdete zde: Impact of Video Conferencing Report 2019

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace