Business inteligence - jakým způsobem pracují firmy s informacemi?
Autor fotografie: Growthlakes (CC BY-SA 4.0)|Popisek: business inteligence
Co rozumíme pod pojmem Business inteligence a k čemu je nám užitečná? SM to zjišťoval v dalším díle seriálu ,,Kyberšpioni 21. století" od Jiřího Ráže, bývalého šéfa analytiků zrušeného útvaru ÚOOZ, nyní jednatele společnosti Supreme Analytics s.r.o.
Business inteligence používají firmy k systematickému sběru informací. Zahrnuje v sobě činnosti, které konkrétní firma či organizace sbírá jednak o sobě samé, jednak o svých zaměstnancích nebo výrobních postupech, nákladech, kolik stojí výrobní postupy, jak se chovají zákazníci na trhu a mnohé další činnosti, které mohou být pro firmu užitečné či důležité.
psali jsme: V boji proti terorismu nasazujete vlastní život, proti kyberteroristovi si maximálně otlačíte prsty od klávesnice, říká exšéf analytiků ÚOOZ Jiří Ráž
A jaký je vlastně smysl Business inteligence? Jiří Ráž vysvětluje v dalším rozhovoru, že na základě sběru velkého množství dat či informací a jejich pečlivým vyhodnocením lze odhadovat i budoucí vývoj.
psali jsme: Facebook se zachoval ve skandálu Cambridge Analytica hanebně, data lidí byla politicky zneužita, říká v rozhovoru pro SM exšéf analytiků ÚOOZ Jiří Ráž
Pracují české firmy s pojmem Business inteligence, nebo je to záležitost pouze větších organizací? Může být Business inteligence v praxi zneužitelná? O těchto a dalších otázkách hovořil Jiří Ráž v našem interview.
Tagy článku