Celníci zasahovali v pražské tržnici Sapa. Zajistili zboží za 11 milionu korun

Celníci zasahovali v pražské tržnici Sapa. Zajistili zboží za 11 milionu korun
Autor fotografie: Celní správa České republiky |Popisek: Zásah celníků v pražské tržnici Sapa
16 / 09 / 2014, 16:30

Ve středu 10. září 2014 provedli pražští celníci razii v tržnici Sapa, zaměřenou na oblast duševního vlastnictví a ochranu spotřebitele. Za prvních sedm měsíců letošního roku již odhalili falzifikáty, jejichž prodejem by majitelům práv byla způsobena škoda vyšší než 370 milionu korun.
Zdroj: CÚ pro hlavní město Prahu

Celníci byli rozděleni do skupin a na deseti místech v tržnici kontrolovali skladovací prostory a stánky. Zajistili více než 24 tisíc kusů gumiček a celých sad značky Rainbow Loom. Sada obsahuje pestrobarevné gumičky, speciální umělohmotný stav, klip a malý navlékací háček. Z těchto komponentů je možné utkat náramky, které jsou v současnosti velkým hitem.

Kontrole byl přítomen i zástupce majitele ochranné známky. Škoda majiteli ochranné známky by byla více než 11 milionů korun.

Celníci zasahovali v tržnici Sapa

Jak vyplývá ze statistik Celní správy ČR, v oblasti ochrany práv duševního vlastnictví jsou celníci při kontrolách v letošním roce velmi úspěšní. Jen za období od ledna do července odhalili napodobeniny zboží, jejichž prodejem by vznikla majitelům ochranných známek škoda přesahující 371 milionů korun.

Mezi nejčastěji zajištěné falzifikáty zboží patří tašky a peněženky (137 mil. Kč), hodinky (70 mil. Kč), oblečení a oděvní doplňky (téměř 58 mil. Kč) a počítačové vybavení (téměř 14 mil. Kč). Časté napodobeniny zjišťují i u příslušenství mobilních telefonů, audio/video přístrojů, slunečních brýlí, atd.

Psali jsme také:

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.