Černoch jako model? Lidl to na facebooku pěkně schytal

Černoch jako model? Lidl to na facebooku pěkně schytal
Autor: Lidl
04 / 01 / 2017, 12:30

Facebook obchodního řetězce Lidl patří se svým více než půl milionem příznivců k vůbec nejsilnějším v ČR. Nápad použít ve svém propagačním letáku černocha jako modela se však u některých jedinců neshledal s pochopením.

  

Lidl patří mezi nejúspěšnější prodejní řetězce a opakovaně vyhrává v kategorii prodejce roku ČR. Firma se rozhodla vsadit v nabídce pánského oblečení na manekýna černošského původu, což však u mnohých zákazníků vyvolalo kritiku. 

Někteří debatéři si v diskusi pod letákem nebrali servítky a vyhrožovali, že přestanou do obchodu chodit. Jiný kritizovali německou společnost za to, že se snaží do České republiky vnést ideu multikulturního soužití. Mnohé příspěvky si nezadaly s obyčejným rasismem.

 

 Správce facebookového profilu se snažil tlumit vášně. „Milí zákazníci, vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku.“ Toto prohlášení však oheň neuhasilo. 

čtěte také: Přestřelka nekončí: Ortel nechal Bangovi vzkaz a přidal verš

 

Podobné vášně vyvolala loni v květnu změna obalu světoznámé Kinder čokolády v Německu. Původní blonďatý chlapeček s modrýma očima, který byl ikonou produktu odjakživa, byl nahrazen dětmi s vzezřením asijského a arabského původu. Tato změna zvedla ze židle členy hnutí Pegida.

 

Psali jsme:

Dozvuky Slavíka: Ortelovi blokli facebook. Bangův hit „Mr.ám tě, narvu ...

Máme dnes trestat devadesátileté bývalé nacisty? Ano, byť jen sym...

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace