Češi mají nejméně rádi Araby, tvrdí výzkum CVVM

Češi mají nejméně rádi Araby, tvrdí výzkum CVVM
Autor: Pixabay.com/cs|Popisek: Arabové
21 / 04 / 2016, 20:00

Podle průzkumu provedeného společností CVVM mají Češi nejméně v oblibě Araby, naopak nejvíce sebe.

Podle březnového průzkumu agentury CVVM o 17 národnostech včetně Čechů mají Češi rádi nejvíce sebe, nejméně pak Araby. Zhoršil se také postoj Čechů k lidem ze Slovenska a Polska. Naopak podle šetření CVVM se zlepšil náš vztah k Ukrajincům, Romům, Vietnamcům i Rusům.

Průzkumu se účastnilo celkem 1079 lidí nad 15 let a jednotlivé národnosti známkovali školní stupnicí, tedy 1-5. Nejméně oblíbený národ podle průzkumu, Arabové, dostali letos průměrnou známku 4,2, zatímco minulý rok to bylo 3,79.  Sympatie k nim vyjádřily 4% respondentů. 

Co se týče Romů, za nesympatické je považuje 82% dotázaných, kladný vtzah k nim má jen 3%. Sami Češi jsou sympatičtí 85% těm, kteří se průzkumu zúčastnili. Naše sousedy, Slováky, považuje za sympatické také vysoké procento - 81%. Za nesympatické je považuje pouze 2% respondentů. Slováci dostali průměrnou známku 1,88.

Poláky považuje za nesympatické 15% a Němce téměř čtvrtina osob. Výsledná průměrná známka Poláků činila 2,61. Zlepšený vztah k vietnamské menšině je vyjádřen zhruba třetinou respondentů, kteří je považují za sympatické, čtvrtina má názor opačný. Rusové mají sympatie 22%, antipatie k nim cítí 34% lidí.

 

Zdroj: tyden.cz, celý průzkum viz zde:

//cvvm.soc.cas.cz/vztahy-a-zivotni-postoje/vztah-ceske-verejnosti-k-narodnostnim-skupinam-zijicim-v-cr-brezen-2016

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace