Češi se ve své zemi cítí bezpečněji než Němci a Poláci. Nespokojeni jsou ale s důchodovým zabezpečením

Češi se ve své zemi cítí bezpečněji než Němci a Poláci. Nespokojeni jsou ale s důchodovým zabezpečením
05 / 01 / 2020, 07:30

Dle aktuálního průzkumu BNP Paribas Cardif, který porovnával situaci v ČR s dalšími evropskými a světovými zeměmi, se 80 % českých respondentů cítí ve své zemi v bezpečí. Oproti sousedům z Německa, kde se bezpečně cítí 75 % dotázaných, a Polsku (74 %). Nejhůře v průzkumu vyšla naopak úroveň důchodového zabezpečení, se kterou je spokojeno pouze 33 % Čechů a péče o starší obyvatele (43 %).

Česká republika překračuje evropský průměr v mnoha ukazatelích kvality života

„Bezpečnost, kvalita zdravotní péče nebo ochrana osobních údajů, to jsou všechno oblasti, s nimiž většina Čechů vyjádřila spokojenost. Naše zdravotnictví si pochvalovalo 76 % dotázaných, stejně tak ochranu osobních údajů. Spokojenost vyjádřili i v otázce bydlení, které kladně zhodnotilo 75 % Čechů,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

Pouze 56 % českých respondentů je spokojeno s růstem kupní síly obyvatel naší země. Vyplývá z toho tedy, že zhruba polovina národa je spokojena s tím, co si může ze svého příjmu dovolit. V této oblasti jsme dopadli podobně jako sousední Polsko se svými 53 % a Německo, kde je s růstem kupní síly spokojeno dokonce pouze 55 %.

60 % Čechů předpokládá, že naspoří dostatek peněz na zrealizování svých plánů v následujících pěti letech

V otázce hodnocení vývoje úspor do budoucnosti odpovědělo pozitivně 60 % respondentů, tedy větší polovina národa. Ve srovnání se sousedním Polskem, kde kladně odpovědělo 38 % a Německem se svými 50 % pozitivních odpovědí, jsme dopadli opět dobře. „Celých 30 % Čechů si ale myslí, že své plány v následujících pěti letech nebudou moci uskutečnit bez finanční pomoci rodiny a přátel. 21 % dotázaných Čechů je pak téměř rozhodnuto zažádat o půjčku banku,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

 

O průzkumu

Pojišťovna BNP Paribas Cardif realizovala průzkum na vzorku 26 000 lidí ve 26 zemích na třech kontinentech (Evropa, Latinská Amerika a Asie). Cílem bylo posoudit potřebu osobního pojištění a analyzovat změny spotřebitelského chování a očekávání vůči pojištění. Průzkum provedla výzkumná agentura Ipsos.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace