Českotelevizní červené tsunami

Českotelevizní červené tsunami
Autor: Flickr.com|Popisek: Česká televize
19 / 01 / 2017, 16:00

KOMENTÁŘ

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) poslala ,,vytýkací dopis České televizi, protože podle ní informovala o americké prezidentské volbě neobjektivně a nevyváženě. Porušila tím navíc zákon o vysílání.

Nyní napsalo zpravodajství ČT na oplátku Radě dopis, v němž s kritikou za neobjektivitu vysílání nesouhlasí. Ani s pojmem červené tsunami, který ve vysílání ČT použila, a jenž odkazoval na tradiční republikánskou barvu a podle ČT ,,drtivý nástup" Trumpa.

Bohužel však v tomto případě nelze než s Radou souhlasit. ČT po dobu americké volební kampaně stranila Clintonové. Nejprve jakoby ,,nenápadně", ve vysílání z 9. listopadu pak otevřeně, až téměř nepokrytě. ČT opět dokázala, že nedokáže být zkrátka objektivní. Podpora ,,neohavlistických" sil pravdy a lásky a pražské kavárny proti Miloši Zemanovi je více než zřetelná.

Stejně tak neobjektivní byla ČT v neslavné televizní krizi v roce 2000. Dala prostor zejména pravici, aby si pěkně přihřála svou stranickou polívčičku a ukazovala ,,hrdinné" politiky, jako byli Jan Ruml či Ivan Pilip, jak spí s ostatními ,,smrtelníky" ve spacáku v newsroomu. Stejně objektivní redaktoři zpravodajství ČT jako tehdy před 16 lety nyní znovu kážou vodu, přitom pijí sami víno. Kdo jim to ale uvěří? Snad jen hrstka lidí.

Zpravodajství ČT přesto stále tvrdí, jakoby poskytovalo přiměřený prostor všem. Jakoby nebylo antizemanovské či ,,prokalouskovské". Americká volební noc tak byla bohužel dalším střípkem do mozaiky chronické nevyváženosti zpravodajství ČT.

 

psali jsme:

Neobjektivní Česká televize. Záměrně stranila Clintonové a porušila tak zákon o vysílání

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace