Čínský gigant Baidu plánuje autonomní vozidlo, chce konkurovat Googlu

Čínský gigant Baidu plánuje autonomní vozidlo, chce konkurovat Googlu
Autor: BAIDU|Popisek: Logo BAIDU
12 / 06 / 2015, 07:15

Baidu není jenom vyhledávačem, jde o diverzifikovanou společnost rostoucí skrze akvizice a technologickou inovaci po vzoru Googlu.

Podle posledních statistik společnosti Alexa Internet je Baidu.com čtvrtou nejnavštěvovanější webovou stránkou na světě, hned po Googlu, Facebooku a Youtube, a první nejnavštěvovanější webovou stránkou v Číně. (Zdroj: kaska.blog.ihned.cz)

Viceprezident Jin Wang 9. června oznámil, že Baidu vyvíjí autonomní automobil,který se chystá představit už v druhé polovině letošního roku. Firma bude spolupracovat s nejmenovaným výrobcem automobilů. Zda se bude jednat o pokračující spolupráci s automobilkou BMW, se kterou vyvíjí samořiditelné auto, však odmítl komentovat.

Zástupci Baidu už dříve uvedli, že nechtějí jít stejnou cestu jako americký Google. Chtějí vyvinout takové vozidlo, které bude mít tradiční ovládání, ale poskytne přitom řidiči mnohem větší svobodu rozhodování.

Autonomní auta od Google vyjíždí na testovací jízdy v běžném provozu

Umělá inteligence se rychle stává klíčovým bojištěm pro technologické firmy a samořiditelná vozidla jsou vnímána jako jedna z mnoha praktických využití této technologie. 

Apple připravuje svoje mapy i autonomní vozidlo

Náklonnost společnosti Baidu k automobilovému a přepravnímu průmyslu dále dokazuje koupě minoritního podílu ve společnosti Uber, revolučním a kontroverzním provozovateli taxislužby, nebo společná investice s KKR a hedge fondem Coatue ve výši 170 milionů dolarů do společnosti Uxin, největším čínským online aukčním portálem ojetých vozidel. (Zdroj: kaska.blog.ihned.cz)

Zdroj: bbc.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace