Čistý vzduch z Kanady se prodává v Číně

Čistý vzduch z Kanady se prodává v Číně
Autor fotografie: Redakce|Popisek: Hanghzhou ve smogu
16 / 12 / 2015, 14:30

Kanadská společnost prodává v Číně vzduch plněný v lyžařské oblasti kanadských hor, na který je obrovská poptávka od čínských zákazníků.

Podle společnosti Vitality Air z oblasti Rocky Mountain Banff bylo na čínský trh dodáno prvních 500 kanystrů čerstvého vzduchu, které byly vyprodány během dvou týdnů.

"Nyní nabíráme předobjednávky na další zásilku a blížíme se k počtu 1 000 kanystrů," říká Harrison Wang, ředitel pro čínský trh.

Kanystry se prodávají v různé velikosti za cenu od 14 do 20 amerických dolarů.

Severní Čína je potopená v oceánu smogu, což je obvzlášť viditelné během zimních měsíců, kdy je zvýšená spotřeba uhlí v elektrárnách na vytápění. Minuký týden bylo v Pekingu porpvé vydáno varování červeného stupně vzhledem ke špatné kvalitě vzduchu. Zavíraly se školy a omezila doprava.

Zakladatelé firmy chtěli dělat něco zábavného a vzrušujícího, přišli tedy na trh s myšlenkou prodávat čistý horský vzduch. Jeden ze zakladatelů firmy, Moses Lam vyrazí vždy jednou za několik týdnů do oblasti Banff, kde ručně plní vzduch do kanystrů. Vše je ruční, Vitality Air nechce, aby její "vzduch" procházel skrze nějaké stroje a načichl olejem.

"V Severní Americe bereme čistý vzduch jako něco normálního, v Číně je ale situace zcela jiná. Když může Čína importovat jídlo, vodu, tak proč ne vzduch?" říká Lam.

Zdroj: CNN

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace