ČSSD už vyhlíží volební dno

ČSSD už vyhlíží volební dno
Popisek: Bohuslav Sobotka
09 / 06 / 2017, 07:00

Vládní krize možná formálně skončila, pro ČSSD však začínají mučivé čtyři měsíce do voleb. Marketingově i skutečně odešla z vládní krize poražena a oslabena.

Podle nejnovějšího průzkumu agentury TNS Kantar by dostala pouhých 10% voličské podpory, pokud by se konaly parlamentní volby nyní. Skončila by až čtvrtá za ODS a dokonce KSČM. Na takovém nízkém čísle byla naposledy ČSSD na jaře v roce 2005, kdy vrcholila aféra Stanislava Grosse s jeho bytem.

Suverénním lídrem tak zůstává hnutí ANO, které vládní krize prakticky nepoškodila a dokázala chytrým marketingem svalit vinu za vypuknutí vládní krize na Bohuslava Sobotku, jenž se svými názorovými veletoči dokonale ztrapnil nejen před voliči, ale i svými spolustraníky. Ti už mimochodem dávají najevo svou nespokojenost (Milan Chovanec) a je téměř jasné, že po říjnových volbách dojde v ČSSD k zemětřesení na postu předsedy, který od roku 2013 nebyl schopen vyhrát žádné volby.

Nezvládnutá vládní krize a další chyby způsobily, že ČSSD přestává být politickou silou, která reálně ovlivňuje dění ve veřejném životě. Především Její programová vyprázdněnost přímo bije do očí a nevypadá to, že by někdo ze strany sebral odvahu a alespoň se pokusil o zjednání nápravy. S touto personální výbavou, z níž vyčnívá možná jen Milan Chovanec, to totiž lze skutečně jen těžko.

Poslední záchranou pro sociální demokraty je pouze možná ,,sebedestrukce" hnutí ANO v přímém přenosu. Velká politická chyba, které by se jeho představitelé dopustili těsně před volbami. Vzhledem k tomu, že členové hnutí vystupují většinou disciplinovaně a hnutí má navíc nejlepší politický marketing ze všech stran, se to však jeví nepravděpodobně.

Naopak pro sociální demokraty začínají do voleb velmi krušné chvíle. Od 10% totiž není daleko k 5%. A to by teprve byla katastrofa.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace