ČSSD vsadila v příštích volbách na sociální oblast. Ale to je na vítězství zoufale málo

ČSSD vsadila v příštích volbách na sociální oblast. Ale to je na vítězství zoufale málo
foto: Flickr.com/Bohuslav Sobotka

KOMENTÁŘ

Ústřední výbor ČSSD včera probíral programové změny, které mají vést k vítězství sociálních demokratů v příštích volbách. Předseda strany Bohuslav Sobotka akcentoval hlavně ,,daňovou revoluci", jednoduše řečeno zdanit ty velké a daňově zvýhodnit ty malé. Také chce přidat druhou sazbu daně pro největší firmy.

Ekonomické návrhy formálně nejsilnějšího člena koalice však nejsou ničím novým. Sobotka je nyní pouze ,,oprášil" tak, aby oddělil pokud možno levicové voliče od hnutí ANO. Je to od předsedy ČSSD zřetelná snaha ekonomicky ,,mobilizovat" své voličské jádro. jenže jen akcentování sociálních témat k vítězství ve volbách nemůže proti hnutí ANO stačit.

Na ÚV ČSSD mělo především zaznít, jakým způsobem bude strana svoje staronové nápady komunikovat s voliči. Jak bude v praxi fungovat ,,inovovaný" politický marketing za účasti renomované agentury PSB. A za třetí, zda ještě před volbami bude šéf ANO Andreje Babiš konfrontován díky ČSSD s věcnými problémy této země. Z toho má ale Sobotka evidentně stále strach.

Nic jsme se nedozvěděli o nějakém mobilizačním, zásadním volebním heslu, které by stranu jako celek akcelerovalo. Nevíme také nic o průběhu ÚV, který údajně nebyl konfrontační. Ostřejší výměna názorů však zřejmě musela proběhnout, neboť strana v průzkumech veřejného mínění stále klesá a na Sobotkovu hlavu se snáší čím dál větší kritika. Nyní se preference ČSSD pohybují v rozmezí 12 - 14%.

Sobotka tak měl na ÚV především jasně určit směr, strategii, která už musí být směrem k hnutí ANO jasně konfrontační. To se nestalo a ČSSD po skončení ÚV stále tápe, z čehož určitě musí mít velkou radost Andrej Babiš.

Tagy