Czechoslovak group tlačí export zbraní a vojenského materiálu vzhůru

Czechoslovak group tlačí export zbraní a vojenského materiálu vzhůru
Popisek: CSG
02 / 11 / 2017, 20:15

Podle informací ČTK stoupl export zbraní a vojenského materiálu z Česka loni o dvacet až třicet procent na rekordních 700 až 750 milionů eur (18,9 až 20,2 miliardy korun). Lídrem tohoto růstu je společnost Czechoslovak Group, které se v minulosti podařilo oživit zbrojní výrobu ve firmách, které byly na hranice likvidace.

Právě v letošním roce plánuje Ministerstvo obrany uzavřít obchody za několik miliard korun v čele s 62 obrněnci TITUS nebo o modernizovanými samohybnými houfnicemi DANA.

Zeptali jsme se poslanců a dalších osobností, co si o záchraně zbrojního průmyslu českými podnikateli myslí: Podle prezidenta Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu a kandidáta na prezidenta republiky Jiřího Hynka je potřeba takové firmy a podnikatele podpořit, protože se podílejí na schopnosti České republiky samostatnosti při zbrojní výrobě. ,,Každý podnikatel, který se tomuto snaží pomoci, má u mne veliké sympatie a obrovský respekt“, dodává. 

psali jsme: Tržby holdingu CZECHOSLOVAK GROUP v roce 2016 dosáhly na 15,4 miliardy, EBITDA 1,9 miliardy Kč

Jeho slova potvrzuje i poslanec parlamentu Zdeněk Ondráček za KSČM, který je rád za takového podnikatele, který vrací život do firem, jež byly v minulosti řízeně likvidovány. Doslova uvedl, že: „Tatra vstala jako fénix z popela“.

Poslanec za ODS Karel Krejza připomíná, že podpora zbrojního průmyslu má zdravý vliv na zaměstnanost a HDP. „Fandím podnikatelům, kteří poporují obranyschopnost ČR.“

Význam tradice zbrojní výroby pro změnu připomněl další z nových poslanců za hnutí ANO Robert Králíček. Patriotismus a návrat tradičních značek jsou podle Králíčka důležitou součástí oživení zbrojní výroby v ČR.

psali jsme: Holding CZECHOSLOVAK GROUP vstupuje prostřednictvím skupiny MSM GROUP do srbského podniku IMK 14. Oktobar

Názory všech shrnuje ministr obrany Martin Stropnický. Pro je značka Tatra rodinné stříbro a její unikátní podvozek. „ Doba, kdy byla Tatra v rozkladu a v regionu byla velká nezaměstnanost je dávno pryč,“ uzavřel.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace