Dakar 2016 odstartoval

Dakar 2016 odstartoval
Autor fotografie: Buggyra Media|Popisek: Tatra na startu
03 / 01 / 2016, 16:15

38. ročník nejtěžší dálkové rallye na světě – Rallye DAKAR – slavnostně odstartoval 2. ledna z „pódia" v Buenos Aires. Třicáté výročí účasti vozidel TATRA bude na rallye slavit i Josef Kalina, který byl společně s Karlem Lopraisem v roce 1986 na prvním startu vozidel značky TATRA na této soutěži.

V letošním ročníku startuje celkem 59 kamionů, z nichž je 6 tatrovek: TATRA 815 „Fat Boy" a TATRA PHOENIX jedou v týmu TATRA BUGGYRA RACING, tři tatrovky TATRA 163 JAMAL jedou v týmu BONVER DAKAR PROJECT a jedna TATRA PHOENIX jede s holandskou posádkou Gerta Huizinka.

Technika TATRA BUGGYRA RACING

TATRA 815 „Fat Boy" se startovním číslem 505 – pilotuje Martin Kolomý s bratry Kiliánovými v posádce. Tento závodní speciál je osazen motorem Gyrtech Rally Power MK14-3EC o zdvihovém objemu 12,5 litru, výkonu 900 koňských sil a točivém momentu 3800 Nm, s maximální rychlostí (dáno omezovačem) 150 km/h. Pohon je doplněn převodovkou ZF/Gyrtech se 16stupňovým manuálním řazením. Podvozek tatrovácké koncepce byl doplněn novou přední nápravou s kotoučovými brzdami.

TATRA PHOENIX MX-11 se startovním číslem 533 – pilotuje Jaroslav Valtr s Josefem Kalinou a Jirkou Strossem v posádce. Typové označení novinky v týmu je TATRA 158-8P0R21.43 4x4.1, osazený stejným agregátem, jako „Fat Boy", od kterého se ovšem liší hned v několika směrech - novou kabinou ze sériových vozidel TATRA PHOENIX Euro 6, typ MX-11 a hlavně pak v podvozkové části, kdy celkový koncept prošel zásadními evolučními změnami. U tohoto vozidla jsou na obou nápravách použity kotoučové brzdy a samozřejmě vzduchové odpružení v kombinaci s tlumiči Reiger a zkrutným stabilizátorem na přední nápravě. Kola jsou obuta do pneumatik Michellin 14.00R20 s hliníkovými disky Hutchinson a systémem centrálního dohušťování řízeného z kabiny z místa technika. Start nového závodního PHOENIXE na Rallye DAKAR 2016, který koresponduje s novou modelovou řadou TATRA PHOENIX Euro 6, představuje určitou symboliku a navazuje na 30. výročí startu první tatrovky na nejtěžší dálkové rallye světa v roce 1986. Úkolem nového speciálu bude plnohodnotně doplnit týmového kolegu Martina Kolomého jedoucího s vozem TATRA 815 a společně podpořit snahy týmu TATRA BUGGYRA RACING o co nejlepší umístění.

Technika týmu TATRA BUGGYRA RACING je doplněna mj. o tři doprovodné tatrovky: TATRA PHOENIX 8x8 s motorem Paccar MX 13 o objemu 12,9l a výkonu 340 kW a s posádkovou kabinou musel být použit podvozek s prodlouženým rozvorem, takže celková délka je 8710mm. Vozidlo slouží jako servisní. Dalším vozem je TATRA PHOENIX Euro 6, 6x6 s motorem Paccar MX-11 E6 o objemu 10,9 litrů a výkonu 320 kW, které slouží jako logistické doprovodné vozidlo. Na hákovém nakladači Multilift XR společnosti Contsystem je umístěna klec na přepravu pneumatik, kterých je vzhledem ke každodenní výměně u obou závodních speciálů potřeba značné množství. Posledním doprovodným vozidlem je TATRA 815 6x6 s 19litrovým motorem TATRA o výkonu 235 kW.

BONVER DAKAR PROJECT


Tatra Jamal na Dakaru

Vyráží s prověřenými „Jamalkami", vybavenými motory Renault DXi 13 o objemmu 12,9 litrů, výkonu 920 koní a maximálním točivém momentu 4500 Nm při 1200 ot./min. Tatrovácký podvozek je odpružen vzduchovými vaky v kombinaci s vinutými pružinami, na nápravách jsou použity bubnové brzdy. Posádka Tomáš Vrátný, Jaroslav Miškolci a Milan Holáň startuje s číslem 513, Artur Ardavičus, Ignat Falkov a Filip Škrobánek startuje s číslem 515 a speciál upravený na ruční řízení kvůli hendikepu Alberta Lloverzy s Gotlibem Charli a Jaromírem Martincem na palubě startuje s číslem 521.

Tatra Trucks Dakar

Fanděte i tatrovce holandského týmu s posádkou Gert Huizink, Rob Buursen a Gerritem Schooneveldem se závodním číslem 524.

Zdroj: Tisková zpráva Tatra Trucks

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.