DAKAR 2017: Tatra vítězila už během příprav na největší soutěž

DAKAR 2017: Tatra vítězila už během příprav na největší soutěž
Autor: Tatra Trucks|Popisek: Tatra na Baja Poland
15 / 12 / 2016, 07:00

Soutěžní vozidla TATRA se v rámci přípravy na rallye DAKAR 2017 zúčastnila během roku celé řady soutěží, v nichž zaznamenala prvenství a další zajímavá umístění. Velké ovace sklidil Martin Kolomý a David Vršecký se soutěžními vozy TATRA 815 „FAT BOY“ a TATRA PHOENIX G2 na druhém ročníku setkání „Dakaristů“ na konci března v Sosnové.

Dubnová polská soutěž Baja Drawsko zastihla v dobré formě Davida Vršeckého, který jel poprvé oficiálně s Tatrou PHOENIX G2. Vyhrál svoji první etapu a v konečné klasifikaci skončil na druhém místě v kategorii. Martin Kolomý se speciálem FAT BOY odstoupil z druhé etapy a věnoval se testovacím činnostem. Na třetím místě konečné klasifikace v kategorii se objevila T 815 Bonver Dakar Project s Filipem Škrobánkem za volantem.

Na začátku července měl TATRA Buggyra Racing Team v plánu účast na rallye Berlín-Wrocław nicméně proti byl zdravotní stav obou pilotů, Martina Kolomého i Davida Vršeckého. Zdraví nadevše, a tak tým zůstal doma.

Dva kapotové soutěžní Jamaly Bonver Dakar Project se zúčastnily s posádkami Tomáše Vrátného a Artura Ardavičuse červencové Silk Way Rallye z Moskvy do Pekingu. V konečné klasifikaci kategorie se však nedokázaly probojovat do první desítky.

Baja Aragón v podobném termínu jako Silk Way Rallye se stala jednoznačnou kořistí Martina Kolomého, který v pěkném souboji porazil týmového kolegu Martina Prokopa. Ten si odskočil z malého auta za volant kamionu a nevedl si opravdu špatně. Po druhé etapě dokonce soutěž v kategorii kamionů vedl. Nicméně pro další soutěže se vrátil za volant svého „malého“ speciálu Ford.

Na Hungarian Baja zaznamenaly soutěžní speciály FAT BOY a PHOENIX G2 vítězství a druhé místo v kategorii. K nejvyššímu stupínku Martina Kolomého přidal i přes zdravotní potíže David Vršecký druhé místo v konečné klasifikaci.

Baja Poland na konci srpna mezi kamiony opět nepoznala jiného vítěze než Martina Kolomého. Ten vyhrál se speciálem FAT BOY pět rychlostních zkoušek v konečné kombinované klasifikaci automobilů a kamionů skončil na velmi solidním dvanáctém místě. Tatru PHOENIX G2 pilotoval Karel Trněný, který soutěž po jezdecké chybě nedokončil.

Podzimní El Chott v Tunisu byl pro Martina Kolomého nejen vítězný, zároveň tento závod využil jako velmi příjemnou rozcvičku mezi vysokými dunami.

Soutěžní speciály TATRA se během roku 2016 v rámci přípravy na nadcházející ročník rallye DAKAR prezentovaly v tom nejlepším světle. Je potěšující, že jejich posádky získaly vítězství i další velmi dobrá umístění.

Zdroj: Tatra Trucks

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace