Další unikát od Tatry

Další unikát od Tatry
Autor: Tatra Trucks a.s.|Popisek: TATRA FORCE – typ 790R74 12x6.2
18 / 09 / 2015, 11:00

TATRA TRUCKS a.s. na začátku září vyexpedovala další unikátní provedení vozidla, vyrobeného dle velmi specifických požadavků německého zákazníka. Jedná se o modifikované provedení řady TATRA FORCE – typ 790R74 12x6.2 – určené pro převoz až 18ti metrových trub uvnitř německého výrobního závodu.

Základními požadavky zákazníka byla nízká výška celého vozidla, dobrá manévrovatelnost, nosnost minimálně 45 tun a maximální rychlost 25 km/h.

Tatra Force

Vozidlo je poháněno standardním vzduchem chlazeným motorem TATRA T3C-928.90 Euro3 o výkonu 300 kW/2100 Nm v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison a jednostupňovým přídavným převodem TATRA. Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má 1., 2., 5. a 6. nápravu řiditelnou – zadní dvě tradičně pomocí elektro-hydraulického systému firmy VSE. Poháněny jsou 1., 3. a 4. náprava. Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun. Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2x13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem. Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední dvojnápravě jsou pak pneumatiky 13 R22,5 ve dvojmontáži.

Tatra Force

S ohledem na určení vozidla byla použita kabina řady TATRA FORCE v krátkém provedení, která je montována ve snížené poloze. Kabina je nesklopná, protože motor je uložen až za ní, ve standardní poloze pro vozidla řady TATRA FORCE. Kabina je dvoumístná s nezávislým topením a klimatizací.
TATRA FORCE v tomto zákaznickém provedení má rozvor 2 150 + 2 600 + 1 450 +1 500 + 1 650 mm a celkovou délku 13 700 mm, šířku 2 550 mm a výšku 2 035 mm. Obrysový průměr zatáčení činí 25 metrů, stopový pak 22,5 metru. Hmotnost podvozku činí 15 720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost je 66 tun.

Německý dealer vozů TATRA v nejbližších dnech nainstaluje na rám vozidla speciální držáky na převoz trub a předá jej konečnému zákazníkovi.

Zdroj: tisková zpráva

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace