Devadesát procent zlodějů v nákupních centrech je chyceno

Devadesát procent zlodějů v nákupních centrech je chyceno
Autor: Redakce|Popisek: Devadesát procent zlodějů v nákupních centrech je chyceno
23 / 01 / 2015, 16:15

23.1.2015 / Zvyšuje se počet krádeží v obchodech, ale také vzrůstá počet zadržení těchto zlodějů. Špatnou zprávou pro nakupující jsou organizované skupiny podvodníků. Bezpečnostní agentury předaly policii stovky pachatelů.

Společnost Special Service International (SSI), která poskytuje bezpečnostní služby ve zhruba 40 obchodních centrech a retail parcích po celé České republice dnes uvedla, že se v lednu dvakrát zvýšil počet zásahů u krádeží oproti prosinci minulého roku. Nejčastěji se krade móda a módní doplňky, kosmetika a drobná elektronika, a to v milionových hodnotách. 

Na druhou stranu díky moderním technologiím bezpečnostních firem, které provádí ostrahu v nákupních centrech, je kolem 90 procent zlodějů chyceno při činu.

Ostraha nákupního centra

Nakonec o možnostech kamerového sledování se dozvíte více v našem článku "Kamerové systémy nás sledují 24 hodin denně". Nejnovější technologie CCTV umožňují téměř vše myslitelné, snímají s úhlem záběru 360°, odhalí zvýšení teploty, dokáží si 43x přiblížit objekt a automaticky ho sledovat nebo vaši tvář identifikují v davu.

Zdeněk Novák ze společnosti Mark2 Corporation Czech a.s. (M2C), která v regionu střední a východní Evropy zajišťuje ostrahu více než 100 obchodních center, uvádí: "díky možnostem moderních bezpečnostních technologií a také propracovanějšímu a sofistikovanějšímu bezpečnostnímu managementu se daří stále úspěšněji odhalovat nejen klasické zloděje, ale právě i organizované skupiny. Ty se zaměřují například na podvodné vybírání peněz na charitu."

Videa o krádežích v obchodech jsme zveřejnili v článku "CCTV videa: terorismus, vražda, krádež i sexuální obtěžování"

A které obchody jsou nejčastějším terčem zlodějů? Vždy záleží na řadě faktorů, ale mezi nimi je nejdůležitější atraktivita nabízeného zboží, a především, jak je zboží zabezpečeno proti krádeži. 

Podle Radka Škrabala z SSI se k přípravě a samotné krádeži zboží nejčastěji používají kleště a silné magnety pro odstranění bezpečnostních prvků a odstíněná zavazadla pro bezpečný průchod bezpečnostními bránami. K taktice pachatelů patří i různé převleky během pobytu v jednotce s cílem zmást pracovníky ostrahy (zdroj: www.buildingnews.cz). Osud těchto zlodějů bude zřejmě zpečetěn, protože stát na ně chystá centrální registr přestupků.

Nakonec uvádíme také pozitivní zprávu: jen v loňském roce ostraha M2C dovedla k rodičům neuvěřitelných 900 ztracených dětí a bezpečnostní zaměstnanci zachránili osm lidských životů.

Jak také může dopadnout ostraha obchodu, můžete vidět na videu (zdroj: YouTube, D-Video)

Psali jsme také:

Jak za minutu ukrást kosmetiku za 15 tisíc?

Poznáváte kapsáře? Volejte linku 158

Ostrahu obchodu v Brně ohrožoval zloděj nožem. Policie hledá pachatele

Před tímto kamerovým systémem se nelze schovat. Sledování nové generace může začít.

Kamera Samsung: počítá osoby, vede statistiky

Panasonic uvádí novou kameru s dálkovým ovládáním AW-HE130

Chytré kamery na fotbalové chuligány - už se neschovají v davu

Panomera hlídá fotbalové stadiony

Síťová kamera DINION zaznamenává obraz v rozlišení 4K ultra HD

Enkodéry - elixír mládí pro analogové kamerové systémy

Axis představuje inovativní dohledové řešení se zorným polem 360° a přiblížením detailů

Oběti zločinu na území ČR a pátrání po osobách a věcech

Kde v ČR se musíte nejvíc bát o své zdraví, život i majetek

Nárůst krádeží vloupáním do rodinných domků, drogové, majetkové i hospodářské kriminality

V loňském roce došlo k nárůstu trestné činnosti

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace