Digitální transformace přináší dvojnásobný růst a cloud funguje jako katalyzátor inovací, říká dosud největší studie Accenture

Digitální transformace přináší dvojnásobný růst a cloud funguje jako katalyzátor inovací, říká dosud největší studie Accenture
28 / 12 / 2019, 07:45

Firmy, které důsledně podporují zavádění technologií jako jsou umělá inteligence, blockchain, a rozšířená realita, i organizačních transformací, zaznamenávají v průměru dvojnásobný růst výnosů proti těm, které inovace zanedbávají, říká největší dosavadní průzkum společnosti Accenture v oblasti podnikového IT Systémy budoucnosti (Future Systems). Technologie, rozvoj cloudových služeb, řízení technologických investic napříč společností a důsledné školení zaměstnanců v této oblasti přináší totiž aktuální konkurenční výhody.

„Podle našeho aktuálního průzkumu 98 % úspěšných firem po celém světě zavádí klíčové technologie a rozvíjí cloudové služby tak, že mohou efektivně využívat další technologie včetně umělé inteligence a analýz velkých dat. A právě cloud vidí 90 % z nich jako hlavní katalyzátor inovace,“ říká Ivo Gavenda, lídr divize inteligentní automatizace Accenture v České republice. A dodává: „Plných 90 % úspěšných společností podniká kroky k zajištění kvality dat, místo aby se spoléhaly na data, která mohou být neověřená nebo neobjektivní. 94 % jich věří, že používaná data jsou dost spolehlivá na to, aby na jejich základě mohly provádět obchodní změny.“

Řízení technologických investic napříč společností odbourává bariéry mezi IT a ostatními odděleními, což přináší celkové vyladění organizace a lepší obchodní výsledky. Systematické proškolování zaměstnanců a personalizované učení, předvídání nezbytných dovedností pracovníků a přizpůsobování školicích modulů požadavkům na dovednosti zaměstnanců využívá 82 % úspěšných. 

„Dnešní vrcholový management investuje závratné finanční částky do nových technologií, ale ne každá společnost zúročí výhody inovací plynoucí z těchto investic,“ říká Ivo Gavenda z Accenture ČR. „Soutěžení v dnešní post-digitální ekonomice založené na datech znamená, že společnosti musí mít pečlivě nastavenou strategii v oblasti zavádění technologií a jasnou vizi, jak by jejich systémy budoucnosti měly vypadat. Náš nejnovější výzkum ukazuje, že nejlepší světové společnosti investují do systémů, které jsou bezbariérové, flexibilní a obsahují výrazný lidský faktor, aby maximalizovaly inovace, obchodní výkon a hodnotu.“

Rozsáhlý průzkum Systémy budoucnosti (Future Systems) odhaluje masivní dopad investic do technologií a jejich zavádění na finanční výkon a ukazuje, jak přemýšlí společnosti, které jsou lídry ve svých odvětvích. Je největším průzkumem v oblasti podnikového IT, který společnost Accenture kdy provedla, a týká se jak rozvinutých, tak i rozvíjejících se technologií jako jsou umělá inteligence, blockchain a rozšířená realita. Hodnotí společnosti ve třech důležitých oblastech: zavádění technologií, míra zavádění technologií, a organizační a kulturní připravenost. Probíhal mezi více než 8300 společnostmi z 20 odvětví ve 22 zemích. Je navržen tak, aby pomohl společnostem pochopit a překlenout mezeru v inovacích, která je definovaná jako rozdíl mezi potenciální a dosaženou hodnotou získanou díky investicím do technologií.

 

O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující široké spektrum odborných služeb a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb. Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč více než 40 průmyslovými odvětvími s rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 492 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích. Navštivte naše stránky www.accenture.com.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.