Do čela ČD Cargo zamíří dosavadní výkonný ředitel Tóth - záruka stability a kontinuity

Do čela ČD Cargo zamíří dosavadní výkonný ředitel Tóth - záruka stability a kontinuity
01 / 12 / 2020, 13:45

S odchodem generálního ředitele a předsedy představenstva ČD Václava Nebeského a jeho nahrazením Ivanem Bednárikem dochází ke změně i v čele společnosti ČD Cargo, kterou dosud Bednárik úspěšně vedl. Jeho místo by měl zaujmout Tomáš Tóth, který dosud v ČD Cargo působí jako výkonný ředitel.

Tomáš Tóth v manažerských pozicích v ČD Cargo působí déle než třináct let. Začínal na pozici projektového manažera, později působil jako ekonomický ředitel, a poslední téměř tři roky vede společnost jako výkonný ředitel. Dobré hospodářské výsledky společnosti jsou tedy spojeny také s jeho jménem. Významné byly mj. investice do vozidlového parku a nastavení celkové koncepce obnovy a udržitelnosti vozidel ČD Cargo.

"Obnovili jsme téměř 250 vysokostěnných nákladních vozů z řady Eanos a dalších 20 velkoobjemových cisteren Zacns. Rozšiřujeme také náš park plošinových nákladních vozů a dieselových lokomotiv," uvedl Tóth v rozhovoru pro Bulletin ČD Cargo.

Společnost se tak jako v různé míře každý od jara potýká s důsledky pandemie COVID-19. "ČD Cargo na jaře zaznamenalo výpadky přeprav v řádech desítek procent, jelikož se výkony v některých komoditách téměř zastavily," uvedl Tomáš Tóth - s blížím se koncem roku již však mohl odhadnout, že se reálné tržby díky stabilizaci a důrazu na udržení obslužnosti a provozuschopnosti podařilo udržet vysoko nad nejčernějším scénářem. A současně pokračuje expanze značky do Evropy.

ČD Cargo disponuje licencemi pro přepravu nákladů ve všech sousedních zemích, a nově také v Maďarsku. Jen v Německu v posledních pěti měsících společnost vypravila více než tisíc vlaků, a v době působení Tomáše Tótha se společnosti podařilo výrazně podíly na zahraničních trzích posílit celkově. Že tedy padla volba právě na něho je logický a očekávatelný krok, který zajistí kontinuitu, a velmi dobrou úroveň spolupráce lze nadále očekávat i mezi ČD a ČD Cargo.

„Jsme silná firma a svoji dlouhodobou strategii stavíme na čtyřech pilířích, kterými jsou operabilita - rozšiřujeme naše služby v zahraničí, interoperabilita - s naším vozidlovým parkem zajíždíme do všech koutů Evropy, intermodalita - umíme spolupracovat i s dalšími módy dopravy a společenská odpovědnost - ekologie, environmentálni odpovědnost a pomoc všude tam, kde zisk je až na druhém místě,“ shrnul Tomáš Tóth přístup ČD Cargo. V těžké době, která dost možná ještě potrvá, budou prokázané schopnosti držet stabilní hospodaření tím cennějšími.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace