Do Sýrie přiletělo 6 ruských bombardérů Su-34

Do Sýrie přiletělo 6 ruských bombardérů Su-34
Autor fotografie: poter.simon (CC BY 2.0)|Popisek: Su-34
30 / 09 / 2015, 00:30

K ruskému kontingentu na syrském letišti Latakia se připojilo dalších šest ruských letadel, tentokrát to jsou stíhací bombardéry Su-34.

Snímek z mezinárodního letiště jasně ukazuje charakteristické tvary Su-34 před přistáním.

Je zajímavé, že ruské nákladní letadlo Tu-154 s volacím znakem RFF7085 mohlo být sledováno během svého letu on-line na serveru Flightradar24, což pravděpodobně udhaluje trasu šesti Su-34, které podle všeho využily radarového odrazu velkého stroje a ukryly se tak před detekcí radarem.

Cesta Su-34 do Sýrie

Tu-154 se svým doprovodem letěl v mezinárodním vzdušném prostoru přes Kaspické moře, do Íránu a vstoupil do syrského vzdušného prostoru po průletu nad severním Irákem.

Suchoj Su-34 (vývozní značení: Su-32, v kódu NATO "Fullback") je ruský dvoumístný útočný letoun a stíhací bombardér odvozený od typu Suchoj Su-27UB. Jeho vývoj sahá již do roku 1990. Letoun je odlišný od klasického Su-27, má širší plochou příď, kabinu pro dva letce, kteří sedí vedle sebe. V nosu stroje je umístěn radar pro sledování terénu, který řídí přízemní let (kopírování terénu). Letoun byl koncipován pro protizemní útoky, jako náhrada za Suchoj Su-24 s možností vedení vzdušného boje. Je také vybaven zařízením pro tankování za letu.

Technické údaje

Posádka: 2
Rozpětí: 14,70 m
Délka: 21,94 m
Výška: 5,93 m
Nosná plocha: 62 m2
Vzletová hmotnost: 39 000 kg
Max. vzletová hmotnost: 45 100 kg
Motor: 2× Ljulka AL-35F
Tah motoru: 137,2 kN
Max. rychlost: Mach 1,8
Dostup: 14000 m
Dolet: 4500 km
Výzbroj: 1× 30mm kanón GŠ-30-1, 8 000 kg munice (pumy, rakety)

Zdroj: The Aviationist, Flightradar24, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace