Drahoš prohrál, protože neměl emoce. Zeman je naopak vyvolával

Drahoš prohrál, protože neměl emoce. Zeman je naopak vyvolával
Autor fotografie: Screenshot YouTube|Popisek: Jiří Drahoš
07 / 02 / 2018, 09:00

Příčin těsné porážky Jiřího Drahoše je jistě více - od nevýrazné kampaně až po fakt, že bývalý předseda Akademie věd neměl jasně ukotvené a konzistentní názory na jednotlivé problematiky.

Největší slabinou jeho neúspěšné cesty na Hrad však byla viditelná absence emocí. Ty Zeman uměl vyvolávat jako málokdo. A je jedno, zda byly pozitivní či negativní.

psali jsme: První prezidentský duel: Vtipný stařík vs. plachá laň. Jak Zeman převálcoval Drahoše

Zemanův protikandidát však působil strnule, komisně a a možná až příliš akademicky. Nebudil téměř žádnou emoci. Svou slovní argumentaci neprokládal vtipnými a odlehčujícími momenty, nebyl zdaleka uvolněný jako Miloš Zeman, který se cítí ve veřejných debatách jako ryba ve vodě. Přitom emoce jsou klíčovou součástí jakékoliv politické kampaně.

Bylo bezpochyby chybou Drahošova týmu, že mu práci s emocemi neporadil, a pokud přece jen ano, tak je evidentní, že ji Drahoš neovládá. V debatách pak Drahoš očividně za Zemanem v tomto směru výrazně zaostával. Drahoše si tak lidi ztotožnili s poněkud nudným ,,panem profesorem", který postrádá emoční momenty.

psali jsme: Jiří Drahoš je zatím ,,Panem nečitelným". A bez charismatu

I přes tento hendikep je nutno Drahošovi přiznat vynikající volební výsledek, který asi nikdo před začátkem prezidentské volby nečekal. Je tak pravděpodobné, že Drahoš z veřejného života neodejde a naopak zřejmě zkusí štěstí v senátních volbách.

 

Nepřehlédněte na Security magazínu: Defence - tanky, lodě,  letadla, obrněné vozy. Jaké jsou nejnovější trendy ve zbrojním a obranném průmyslu? S námi víte více

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.