E15: Tatra začne montovat svoje nákladní vozy v Ázerbájdžánu

E15: Tatra začne montovat svoje nákladní vozy v Ázerbájdžánu
Popisek: Ilustračný obrázok / Tatra Trucks
20 / 12 / 2017, 06:30

Kopřivnická automobilka Tatra začne montovat své nákladní automobily v Ázerbájdžánu, dosud je tam jen vyvážela.

V Baku se na tom dohodla společnost Tatra Trucks z holdingu Czechoslovak Group s ázerbájdžánskou firmou Ganja Automobile Plant, napsal dnes server E15.cz. Příští rok mají být smontovány první desítky tater.

Tamní partnerská automobilka přibere tatrovky na výrobní linky vedle ruských značek Maz a Kamaz. Ročně zvládne ázerbájdžánská továrna podle webu vyrobit tisícovku nákladních aut a dva tisíce traktorů.

"V Ganje se můžou vyrábět tatry nejen pro ázerbájdžánský trh, ale i pro další středoasijské státy," uvedl šéf Tatra Trucks Petr Rusek. Podvozky tatrovek už nyní využívá tamní armáda jako nosiče pro zbraňové systémy.

Společnost Tatra Trucks patří českým podnikatelům Jaroslavu Strnadovi, jenž je i vlastníkem holdingu Czechoslovak Group, a Renému Materovi. Tatru získali v roce 2013 v dražbě, kam se dostala kvůli dluhům. V roce 2012 prodělala automobilka téměř miliardu korun, další 1,5 miliardy korun dlužila a byla na pokraji krachu. Od té doby postupně zvyšuje výrobu i zisk.

Tatra loni vyrobila 1326 aut, letos má v plánu vyrobit 1700 vozů. Minulý rok zisk podniku stoupl meziročně o 15 procent na 482 milionů korun a tržby o 22 procent na 5,4 miliardy korun. Osmdesát procent produkce automobilky jde na export. Tatra Trucks má přes 1600 zaměstnanců, dalších více než 600 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie.

 

Nepřehlédněte na Security magazínu: Defence - tanky, lodě,  letadla, obrněné vozy. Jaké jsou nejnovější trendy ve zbrojním a obranném průmyslu? S námi víte více

 

Zdroj: ČTK

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.