Ericsson: Autonomní auta, drony a roboti aneb jak se učí stroje?

Ericsson: Autonomní auta, drony a roboti aneb jak se učí stroje?
Autor fotografie: Ericsson|Popisek: Ilustrační foto
13 / 05 / 2016, 04:45

Fenoménem dnešní doby je nárůst počtu připojených chytrých zařízená jako jsou autonomní vozidla, drony nebo roboti.

Základem správného rozvoje autonomních systémů jsou procesní síla, kapacita paměti, senzory umožňující sběr systémových dat, proces strojového učení, konektivita a mobilita.

Jedním z největších fenoménů současné doby spojených s digitalizací a mobilitou je nárůst počtu připojených chytrých zařízení jako jsou autonomní vozidla, drony nebo roboti. Tato zařízení jsou schopná samostatné analýzy prostředí, jednání a učení na základě zpětné vazby.

Společnost Ericsson se významným způsobem podílí na rozvoji a aplikaci inteligentních autonomních systémů, který byl v minulosti bržděn primárně nedostatkem odpovídající procesní síly a malou kapacitou paměti. Tyto oblasti sice zaznamenaly obrovský pokrok, je však třeba stále pracovat na vylepšení několika dalších základních kamenů a kroků ke skutečně efektivním a funkčním autonomním zařízením:

Senzory umožňující sběr obrovského objemu systémových dat

V dnešní době je dostupných více než 300 druhů senzorů umožňujících potenciálně nekonečné kombinace vyhodnocení získaných dat. ”Sloučení dat z takového množství senzorů vytvoří pevnou základnu pro inteligentní zpracování. Typický smartphone se dnes skládá z 10 – 15 různých senzorů,” vysvětluje Jiří Rynt ze společnosti Ericsson

Učení strojů

Senzory tedy produkují obrovské množství dat. Na to navazuje celá věděcká disciplína, která zkoumá tvorbu algoritmů a to, jak se mohou stroje z těchto dat učit. Algoritmy strojového učení pracují na principu vytváření kontextového povědomí založeného na analýze predikce a rozhodování o systémových operacích.  

Konektivita a mobilita

Všudypřítomná a spolehlivá konektivita je klíčovým faktorem pro mobilitu a fungování chytrých zařízení. S rozvojem 5G bude navíc možná ještě lepší reakce na splnění nově se formujících požadavků tohoto prostředí.

Jednou z největších výzev nejen pro společnost Ericsson je zajistit to, aby autonomní operace zahrnovaly všechny z výše uvedených paradigmat.

 

Tagy článku