Ericsson: Autonomní auta, drony a roboti aneb jak se učí stroje?

Ericsson: Autonomní auta, drony a roboti aneb jak se učí stroje?
Autor: Ericsson|Popisek: Ilustrační foto
13 / 05 / 2016, 04:45

Fenoménem dnešní doby je nárůst počtu připojených chytrých zařízená jako jsou autonomní vozidla, drony nebo roboti.

Základem správného rozvoje autonomních systémů jsou procesní síla, kapacita paměti, senzory umožňující sběr systémových dat, proces strojového učení, konektivita a mobilita.

Jedním z největších fenoménů současné doby spojených s digitalizací a mobilitou je nárůst počtu připojených chytrých zařízení jako jsou autonomní vozidla, drony nebo roboti. Tato zařízení jsou schopná samostatné analýzy prostředí, jednání a učení na základě zpětné vazby.

Společnost Ericsson se významným způsobem podílí na rozvoji a aplikaci inteligentních autonomních systémů, který byl v minulosti bržděn primárně nedostatkem odpovídající procesní síly a malou kapacitou paměti. Tyto oblasti sice zaznamenaly obrovský pokrok, je však třeba stále pracovat na vylepšení několika dalších základních kamenů a kroků ke skutečně efektivním a funkčním autonomním zařízením:

Senzory umožňující sběr obrovského objemu systémových dat

V dnešní době je dostupných více než 300 druhů senzorů umožňujících potenciálně nekonečné kombinace vyhodnocení získaných dat. ”Sloučení dat z takového množství senzorů vytvoří pevnou základnu pro inteligentní zpracování. Typický smartphone se dnes skládá z 10 – 15 různých senzorů,” vysvětluje Jiří Rynt ze společnosti Ericsson

Učení strojů

Senzory tedy produkují obrovské množství dat. Na to navazuje celá věděcká disciplína, která zkoumá tvorbu algoritmů a to, jak se mohou stroje z těchto dat učit. Algoritmy strojového učení pracují na principu vytváření kontextového povědomí založeného na analýze predikce a rozhodování o systémových operacích.  

Konektivita a mobilita

Všudypřítomná a spolehlivá konektivita je klíčovým faktorem pro mobilitu a fungování chytrých zařízení. S rozvojem 5G bude navíc možná ještě lepší reakce na splnění nově se formujících požadavků tohoto prostředí.

Jednou z největších výzev nejen pro společnost Ericsson je zajistit to, aby autonomní operace zahrnovaly všechny z výše uvedených paradigmat.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace