Ericsson boří mýty o 5G

Ericsson boří mýty o 5G
Autor: flickr.com (CC BY-SA 2.0)
21 / 05 / 2019, 07:45

Ericsson (NASDAQ: ERIC) nedávno vydal nový report ConsumerLab, 5G Consumer Potential, bořící mýty o 5G. Soustředí se totiž na konkrétní význam a benefity, které 5G přináší spotřebitelům. Nastiňuje také možnosti, které spuštění sítě přinese poskytovatelům telekomunikačních služeb. Jedná se o jednu z nejrozsáhlejších studií o očekávání spotřebitelů, jejímž cílem je zbourat předsudky spojené s nástupem 5G. Report, který je podpořen průzkumem, vnáší prvek reality do debaty probíhající v prostředí informačních a komunikačních technologií.

1. 5G nenabízí zákazníkům žádné okamžité výhody

Klíčovým zjištěním této studie je, že spotřebitelé v 5G spatřují řešení přetížených městských sítí, a to zejména ve velkých metropolích. Zde se v těch nejzalidněnějších oblastech setkává s problémy se sítí 6 z 10 uživatelů smartphonů. Respondenti také očekávají, že s nástupem 5G přibyde možnost volby širokopásmového připojení pro domácnosti.

2. Uživatelé jsou spokojení se současnými 4G službami a nemají důvod připlácet si za 5G

Report také boří mýtus, že spotřebitelé nejsou ochotní platit za 5G vyšší cenu. Ve skutečnosti uživatelé smartphonů uvádějí, že jsou za služby páté generace ochotní zaplatit o 20 % více. Polovina tzv. early adopters dokonce až o 32 % více. Celkem 4 z 10 z nich však od 5G očekávají nové možnosti užití a nové platební modely. Požadují také bezpečnou síť a stabilní vysokou rychlost internetu.

3. Jediným řešením pro 5G budou smartphony

Celkem 43 % uživatelů, kteří vlastní jeden z nejnovějších modelů iPhonů, mají pochybnosti o tom, zda současné smartphony dokážou naplno využít všech výhod 5G. Celkem 4 z 10 uživatelů si myslí, že se by se smartphony měly dál vyvíjet, aby byly na spuštění 5G připravené, a očekávají funkce jako jsou holografická projekce nebo 360stupňová kamera. Globálně se však polovina uživatelů shoduje na tom, že smartphony v současné podobě budou stále existovat a že v příštích pěti letech budeme všichni moci navíc využívat rozšířenou realitu (AR) a chytré brýle.

4. K predikci budoucí poptávky po 5G lze použít současné vzorce

Dalším klíčovým zjištěním je, že současné 4G vzory nic nevypovídají o budoucím spotřebitelském chování při používání 5G. Očekává se například, že s nástupem 5G se ještě zvýší sledovanost videa. Zákazníci očekávají, že budou moci sdílet video ve vyšších rozlišeních, ale také využívat formáty jako jsou virtuální (VR) nebo rozšířená realita (AR). Celkově to bude v průměru znamenat tři další hodiny video obsahu sledovaného na mobilních zařízeních za týden. Zahrnuta je i jedna hodina, během níž budou uživatelé využívat AR brýle a VR headsety. Studie také odhalila že spotřeba dat 1 z 5 uživatelů na 5G zařízeních by do roku 2025 mohla přesáhnout 200 GB měsíčně.

„Díky našemu výzkumu jsme zbořili čtyři mýty o názorech spotřebitelů na 5G a zodpověděli otázky, zda budou 5G funkce vyžadovat nové typy zařízení nebo jestli budou smartphony výhradním řešením pro 5G,“ shrnuje Jasmeet Singh Sethi, vedoucí ConsumerLab, Ericsson Research.

Nejnovější studie Ericsson ConsumerLab je založena na 35 000 rozhovorech s uživateli chytrých telefonů ve věku od 15 do 69 let ve 22 různých zemích. Názory účastníků reprezentují téměř jednu miliardu lidí. Za účelem získání pohledu na hodnoty, které má 5G pro zákazníky, bylo provedeno dalších 22 rozhovorů s předními odborníky, včetně  akademiků a vedoucích pracovníků pracujících pro telekomunikační operátory, výrobce headsetů a čipů, start-upů a think-tanků.

 

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace