Ericsson hlásí nárůst používání komunikačních aplikací

Ericsson hlásí nárůst používání komunikačních aplikací
Popisek: Ilustrační foto
20 / 08 / 2015, 10:45

30 % času, který trávíme se smartphonem v ruce nám zabírá používání mobilních komunikačních aplikací.

  • Komunikační aplikace jsou na mobilních zařízeních neustále zapnuté, proto mají vyšší nároky na kvalitní mobilní připojení.
  • Kultura a jazyk mají vliv na způsob, jakým si osvojujeme a využíváme komunikační aplikace.

Nejnovější report z dílny Ericsson ConsumerLab „Komunikace ve světě aplikací“ se zaměřil na způsob, jakým využíváme mobilní aplikace. Zároveň ukazuje, jak bude vypadat jejich budoucnost a zda se technologie budou rozvíjet stále stejným tempem jako dnes. Studie také poukázala na kulturní odlišnosti ve využívání aplikací. Tvrdí, že způsob, jakým využíváme smartphony profiluje různé osobnosti uživatelů. Zpráva je postavená na výzkumu analytických dat ze zařízení uživatelů z Indie, Japonska, Jižní Koreje, Velké Británie a USA.

I když smartphony nabízí širokou škálu možností využití – zábavu, pracovní aplikace, hry, fotografie a mnoho dalších, stále zůstává dominantou aktivní komunikace. Víc jak 30 % času stráveného se smartphonem tvoří nějaká forma komunikace – hlasová komunikace, okamžité zprávy, internetové hlasové služby jako například Skype, emaily či sociální sítě.

Z pohledu datové služby vykazují komunikační aplikace vyšší závislost na využívání mobilního širokopásmového připojení, protože jsou v nepřetržitém „zapnutém“ režimu. „Zjistili jsme, že 40–50 % datové spotřeby komunikačních aplikací využívá mobilní datové připojení, ale například u videa toto číslo dosahuje pouze 20 %,“ říká Swetleena Swain z Ericsson ConsumberLab.

Zpráva také poukazuje na to, že kulturní a jazykové dispozice mají vliv nejen na způsob komunikace, ale i na způsob osvojování komunikačních aplikací. Uživatelé smartphonů ve Velké Británii a USA více telefonují, zatímco Japonci a Jihokorejci preferují textové zprávy a používají lokální komunikační aplikace.

Podle studie zájem roste i o vizuální aplikace jako Pinterest či Instagram, které v posledním roce zaznamenaly výrazný nárůst. Rostoucí popularita Snapchatu také dokazuje, že zejména mladší uživatelé preferují vizuální „appky“ s širšími možnostmi v oblasti ochrany soukromí. Studie zaznamenala pokles ve využívání Facebooku mezi mladšími spotřebiteli, kteří nechtějí, aby jejich rodiče viděli obsah, který sdílejí.

Výzkum se také soustředil na budoucí formy komunikace, jako je například komunikace s nositelnými technologiemi a roboty. Podle výzkumu Ericssonu v desítce světových velkoměst polovina uživatelů chytrých telefonů věří, že v nejbližším roce se mainstreamem stanou inteligentní asistenti, kterých se můžeme ptát na rady nebo je požádat o rezervaci stolu v restauraci. Zbývá jen sledovat, jak se tento předpoklad odrazí v reálném životě.

Originální report „Komunikace ve světě aplikací“ naleznete ZDE.

Tagy článku