Facebook: Politickou reklamu z Ruska zhlédlo na 126 milionů Američanů

Facebook: Politickou reklamu z Ruska zhlédlo na 126 milionů Američanů
Autor: pixabay.com|Popisek: Facebook
31 / 10 / 2017, 07:15

Politickou reklamu zadávanou z Ruska, která měla před prezidentskými volbami v USA rozdělit americkou společnost, mohlo na facebooku zhlédnout 126 milionů Američanů. V pondělí to uvedl provozovatel této největší světové sociální sítě. V průběhu let 2015 až 2017 mělo podle firmy jít asi o 80.000 takových reklamních sdělení, která by se tak dostala ke zhruba polovině oprávněných voličů v USA.

Firma není schopna sdělit, kolik uživatelů inzeráty vědomě zaregistrovalo a kolik je ani nečetlo. Přímo se sdělení objednaná ruskou agenturou Internet Research Agency zobrazila 11,4 milionu uživatelů facebooku. Nový odhad započítává sdílení části obsahů mezi jednotlivými uživateli a výrazně převyšuje dříve zveřejněné údaje. Facebook umožňuje, aby se reklamní příspěvky za poplatek dostaly do informačního proudu směřujícího k uživatelům.

Firma údaje zveřejnila před slyšením, kterému se má spolu s dalšími sociálními médii a technologickými společnostmi tento týden podrobit v americkém Kongresu. Ten údajné ruské vměšování do americké předvolební kampaně vyšetřuje.

Záměrem ruských reklam bylo zvyšování napětí mezi sociálními a etnickými skupinami v USA. Kritizovaly na příklad diskriminaci Afroameričanů, ale také podněcovaly strach z muslimských přistěhovalců, uvedl Facebook.

Jakékoli pokusy o ovlivnění amerických voleb popřela ruská vláda. V prezidentských volbách v listopadu 2016 porazil republikánský kandidát Donald Trump demokratku Hillary Clintonovou.

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace